Pietwiet Geplaatst: 5 mei 2006 Geplaatst: 5 mei 2006 Ik heb een dell optiplex GX 240 gekocht zonder cd/dvd romspeler.Ik heb deze alleen maar nodig om windows XP en office op de harde schijf te zetten, daarna heb ik hem niet meer nodig. Ik heb geprobeerd om een gewone cd/dvd speler met een flatkabel los aan te sluiten, echter de bios ziet de speler niet, waardoor ik dit niet heb kunnen doen. Is het mogelijk dat ik dit alleen maar met een dell speler of een andere slimline speler kan doen, en is er nog een speciale flatkabel nodig Zit er verschil in aansluiting van een slimline en een gewone speler Pietwiet
exciter Geplaatst: 6 mei 2006 Geplaatst: 6 mei 2006 De Optiplex heeft een gewone IDE aansluiting en herkent alle gangbare CD-ROM drives probleemloos. Heb hier namenlijk ook een staan, gebruik hem als testopstelling om apparatuur te testen. Ik heb er al, denk ik, zo'n 15 diverse DVD en CD drives in gehad, en allemaal lopen. Kijk goed naar de master/slave instelling van je drive. Probeer desnoods een ander drive om te vast te stellen, of het probleem aan je CD mechaniek ligt of aan de Optiplex. Er zit geen verschil in de IDE aansluiting tussen gewoon en slimline. Alleen de afmetingen zijn anders. Soms is de voeding stekker kleiner, de zelfde als bij een floppy drive. Deze zit echter zo'n beetje altijd op een voeding en ook bij de Optiplex. Ben benieuwd, of het je nog lukt... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Moderator Matchless Geplaatst: 7 mei 2006 Moderator Geplaatst: 7 mei 2006 kan ik alleen maar bevestigen. Ikzelf heb nog een optiplex GX100 in gebruik en die "slikt" ook alle soorten cd/dvd spelers.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Pietwiet Geplaatst: 8 mei 2006 Auteur Geplaatst: 8 mei 2006 Ik heb diverse drives geprobeerd de bios ziet ze niet. Ik krijg eerst een melding van Diskette drive 0 seek failure dan blijft het enige tijd stil en komt de melding primary harddisk drive 1 not found secondary harddisk drive 1 not found Ik heb in de bios alles op automatisch gezet echter hij geeft geen krimp Wat doe ik fout. De versie van de bios is Phoenix rom bios plus version 1.10.A03 Wie heeft een antwoord. PW
Moderator Matchless Geplaatst: 9 mei 2006 Moderator Geplaatst: 9 mei 2006 heb je al eens een bios update gedaan? je hebt de dvd speler wel goed aangesloten en de master/slave jumper goed gezet? Probeer ook eens de hardware in het bios handmatig in te stellen.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Pietwiet Geplaatst: 11 juni 2006 Auteur Geplaatst: 11 juni 2006 Ik ben er inmiddels achter dat als ik gebruik maak van een Dell cd speler alles wel werkt Inmiddels heb ik een biosupdate gedaan naar de laatste versie en werkt alles naar behoren. Ik begrijp alleen nog niet waarom een ander merk cd speler bij diverse mensen wel werkt, maar bij mij niet vg PW
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen