Ga naar inhoud


Satelliet "Keukenradio"


Gast voiddude

Aanbevolen berichten

aangezien het (waarschijnlijk) niet om top kwaliteit gaat (keukenradio) dan zou ik eens googlen op:

 

Acoustic Energy reciva

 

 

leverancier is viertron geloof ik en de techniek komt mede vanuit engeland (cambridge audio)

 

 

veel (niet alle) radiostations worden tegenwoordig ook gestreamed over internet en deze ontvangt ze dan:

 

AE_Wi-Fi_radio_www.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

@Tisnix

 

Ze moeten toevallig in de buurt zijn, maar dan ben je echt het haasje.

 

Je hebt draadloze koptelefoons die werken in de 433 MHz., die zijn meestal goedgekeurd, maar kunnen last ondervinden van storingen van zendamateurs die daar legaal met meestal veel hoger vermogen zitten.

 

Je hebt ook draadloze verbindingen op 864 MHz., die zijn in de meeste gevallen ook goedgekeurd en hebben meestal geen last van storingen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Of mischien gewoon een klein fm zendertje aan de sat receiver ?

 

 

 

Zou ik niet doen, dat kan je een hoop geld gaan kosten als ze bij jou op bezoek komen.

 

Ik meen dat het € 1100,- als het je eerste keer is, maar kan oplopen tot € 2250,-.

 

valt wel iets mee

 

zelf stuurde ik jaren lang een kabel signaal door via een fm zendertje (paar honderd miliwatt)

 

agentschap heeft bij een routine rondje wel eens voor de deur gestaan, en geen actie ondernomen

 

later hoorde ik van oom agent , want die gaat altijd mee met zijn huiszoekingsbevel ondertekend en al in zijn tas (ook een kennis van mij ) dat meneer van het agentschap het kennelijk net nodig vond om actie te ondernemen.

 

't signaal was met de autoradio wel ca 500 meter in de omtrek te luisteren!!

 

komen er klachten van storing , dan zal er ongetwijfeld wel actie ondernomen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ontdek net dat er radio's bestaan die signalen DIRECT vanaf de satelliet ontvangen via Worldspace Radio.

 

Met kleine transistorradio'tjes model wereldontvanger, en een schoteltje ter grootte van een kop-en-schotel-schotel. Vooral de Hitachi ziet er mooi uit (maar is niet meer leverbaar, en kostte 400 euro).

1178557-khws1.jpg

 

Het aanbod van zenders is ook héél beperkt - 40 exotische afrikaanse en aziatische kanalen - die vaak ook nog een abonnement vereisen. Luister naar de preview (prelisten) kanalen.

 

Maar het is in principe dus mogelijk om met een klein radio'tje overal in Afrika en Azië en Europa FM-kwaliteit radio te ontvangen via de satelliet.

Kaart: http://www.worldspace.com/coveragemaps/worldspace_map.swf

 

Jammer van de prijs, het beperkte aanbod, de abonnementskosten, de weinige ontvangers... Zoiets als autoradio, en dan midden in Afrika Hilversum 1 glashelder ontvangen!

post-15527-1318258682,0897_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...