Gast Geplaatst: 14 april 2002 Geplaatst: 14 april 2002 Hoi ik heb een probleem met mijn Humax 5400 (HIC-10500PH), triax schotel en Alps LNB en stab motor. Het is nu voor de 2e keer in iets meer dan een week dat mijn signaal helemaal weg valt. Normaal als ik de kabel erin heb zitten geeft hij, ook al staat hij niet op een sat uitgericht nog een signaalkwaliteit van 47%. Maar nu staat hij op 0%. Helemaal niks dus. Ik heb alle kabels gecontroleerd en die zijn nog allemaal goed dus daar kan het niet aan liggen. Vorige keer had ik 's avonds gewoon weer signaal nadat het was weggevallen. Had toen ik er last van had de kabels gechecked, oude firmware erin gezet voor de zekerheid maar toen werkte het nog niet tot 's avonds dus. Ik weet nog wel dat het rond het zelfde tijdstip was dat ik er last van kreeg. Rond het middag uur. Net als nu dus. En ging nu net als vorige keer precies het zelfde. Signaal viel paar seconde weg om dan weer terug te komen en na 30sec viel het beeld definitief weg. Heb gisteren na 1800 tot 2200 tv liggen kijken maar nergens last van gehad. Net als de rest van de week 's avonds. En er helemaal geen last van gehad. Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Want ik weet het niet meer. Wilde net psv-feyenoord gaan kijken en straks F1 maar dat gaat nu niet. Waar ik wel aan zit te denken is misschien dat het komt door de zon. Aangezien het op hetzelfde tijdstip gebeurt en nu mijn schotel recht in de zon "kijkt". Anders weet ik het ook niet. Is er iemand die me meer kan vertellen? Of hier ook last van heeft?
prutsie Geplaatst: 14 april 2002 Geplaatst: 14 april 2002 1/afstelling schotel met behulp van satfindertje controleren, 47% op astra is slecht, zelfs voor een 60cm. bordje. 2/controleer de settings van je LNBF. deze kunnen verkeerd staan door bv. het inladen van nieuwe settings. succes Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 14 april 2002 Geplaatst: 14 april 2002 47% geeft hij normaal aan als hij niet op een satelliet uitgericht. Als hij op astra staat staat hij geloof ik op 95% dus dat zit wel goed (tot hij dus weer wegviel naar 0%). Wat betreft de instellingen van de LNB die staan volgens mij goed. Heb er de afgelopen weken ook gewoon goed mee ontvangen. Dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.
prutsie Geplaatst: 15 april 2002 Geplaatst: 15 april 2002 Dan blijft alleen het "buitengebeuren" over. zet eerst eens een satfindertje tussen je coax, dan weet je in elk geval wat meer. 1/controleer de F connectortjes. deze mogen absoluut geen kortsluiting tussen de mantel en de kern maken. 2/controleer de stand van de schotel. 3/controleer de lnbf, en probeer een andere lnbf. helpt er nou nix, sluit de lnbf dan eens rechtstreeks aan aan de ontvanger, dus zonder H to H, of stab ertussen. succes Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten