Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goeiedag

Ik heb het volgende probleem, mijn pc een p4 2,9. asus P5P800

start de ene keer goed op en de andere keer blijft hij zoals het lijkt nog voor de bios hangen,als ik hem dan een keer aan en uit zet dan gaat het weer goed.

dan heeft hij ook nog last, van dat hij soms spontaan uitgaat, dit is niet met regelmaat maar toch een paar keer in de week, hij staat aan van smorgen 9uur tot s`avond een uur of 11.

Zet ik hem intussentijd uit en naar een paar minuten weer aan dan blijft hij hangen.

Ik heb gekeken of er wat heet word in de computer maar volgens mij valt dat allemaal wel mee (cpu 50gr) (board 30gr).

Als het opstarten aan mijn 220v netwerk ligt zouden de andere computers er ook last van hebben dacht ik

iemand een idee ???

gr Bart

Gr Bart.

Geplaatst:

Volgens mij wordt een CPU warmer dan dat. Ik meen m ij te herinneren dat de fan bij 85°C aanslaat. Hoe en wanneer heb je die waarden gemeten. Mijn laptop is nu in de reparatie omdat hij ook vanzelf ermee ophield. In het begin kon ik hem nog wel opstarten, maar naar nu bleek kon de fan de temperatuur niet naar beneden krijgen en is het hele zaakie naar zijn........ Volgens mij kan het geen kwaad in die richting te zoeken.

Als je hem 's ochtends om 9 uur aanzet, gaat dat naar wens?

Groet, JJK

Geplaatst:

Ha JJK

Ik meet de temp met een stukje software dan van asus is en sisoft bevestigd de temp.

Als ik hem smorgen aan zet doet hij het direct.

de fan op mijn cpu draait altijd. is volgens mij geen automaat.

gr Bart

Gr Bart.

Geplaatst:

Hi Bart,

Tja, dus waarschijnlijk kloppen die metingen dus. Als de PC aanstaat en er loopt geen groot programma gebeurt het dan ook, of alleen als de PC aan het "rekenen" is? Bij mij gebeurde het altijd als ik met Itunes in de weer was.

Geplaatst:

Heb je speedfan al geprobeerd? Het zou een driver probleem kunnen zijn en anders hardware matig. Maar bij 50 graden gaat dus echt niet de fan continu draaien! Die van mij draait vrij regelmatig maar dan wel op een hele lage toerental. EN iedere laptop heeft een geschakelde fan volgens mij.

Gr Ronald.

PS:Speedfan is te vinden via google.

Geplaatst:

Druk alles eens aan, ram, kaarten en zo meer, als je het aandurft haal de kaarten en ram eruit, schoonblazen en weer erin.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Citaat:
Druk alles eens aan, ram, kaarten en zo meer, als je het aandurft haal de kaarten en ram eruit, schoonblazen en weer erin.

Er wordt ook gesproken over software om de cpu temperatuur te zien, beste is om gewoon je bios in te duiken en het daar daadwerkelijk te kunnen zien waarbij je ook je fan snelheid kan controleren.

Het aandrukken van kaartjes en chips is een goede tip en zou kunnen helpen, maar er wordt gezegd het hangt voor de bios en er wordt niet gemeld of er foutmelding beepjes worden weer gegeven, dus alles blijft een beetje vaag eerlijk gezegd.
Geplaatst:

Dat maakt niet uit, als het hangt dan kan aandrukken, her/verplaatsen veel helpen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Te lichte voeding dus. Of eentje die niet aan de specs voldoet. Zou zeggen vervangen voor een zwaardere die aan de laatste atx standaard voldoet. En dan niet eentje waarvan de verkoper beweert dat hij ok/zwaar genoeg is maar waar het ook op de doos staat.

Meer info wat de specs van de voeding moeten zijn kun je bij asus en bij de intel website verkrijgen.

Suc6!

Geplaatst:

goeiedag

Alles aandrukken en/of er opnieuw in kan ik wel eens proberen.

Als ik in de bios kijk geeft hij de zelfde waarden aan als de software, (temp)

en als het fout gaat bij het opstarten krijg ik geen piepjes, hij doet helemaal niks alleen en klik dat hij wil beginnen en de fan van de voeding draaid.

Over de voeding, als deze niet zwaar genoeg is dan heb ik toch met veel meer regelmaat problemen?.

Ik kan in het fouten logboek ook niks vinden, en bij mijn computer/eigenschappen staat dat hij niet opnieuw mag opstarten bij fouten.

De fan op mijn cpu draait constant alleen het toerental wordt automatisch geregeld (het is geen laptop).

gr Bart

xyxthumbs.gif

Gr Bart.

Geplaatst:

Zat toch te denken aan de voeding. crazy.gifZelf ook zoiets gehad met een P4 1,8. Nagemeten met multimeter bleek de 3V3 zo nu en dan piekjes te hebben die naar de 3V6 gingen. Dit lijkt onschuldig maar dit wordt door het moederboard als fout gezien en schakelt de voeding uit. Voor de zekerheid de voeding vervangen kost +/- 50 euri. xyxthumbs.gif

Geplaatst:

Zelf heb ik exact hetzelfde probleem gehad!

Idd een te lichte voeding.

Naar de winkel gegaan waar ik hem had gekocht

en voor 5 euro(!!!) had ik een zwaardere (nieuwe!) voeding.

Én probleem opgelost.

Geeft je PC ook nog een melding aan vlak voordat ie uitgaat?

Geplaatst:

goeiedag

Ik zal morgen eens kijken wat voor voeding er in zit, een andere proberen kan nooit kwaad ,denk ik.

oja de computer geeft geen melding bij het afsluiten.

gr Bart

Gr Bart.

Geplaatst:

goeiedag

Ik heb er een andere voeding ingezet hopen dat het nu goed gaat, volgens de software waar ik de spanning mee meet is deze wel stabieler de voltage blijft mooi gelijk.

alleen mijn cpu is ongeveer 10gr warmer, eerst 55gr nu 65gr.

gr Bart xyxthumbs.gif

Gr Bart.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen