Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat valt ook nog wel mee, als het nodig is zijn er echt wel uitschieters naar de 9mbit. Bij de NOS ligt de bitrate op hetzelfde niveau (ja, die ligt bij essent hoger).

Ook de bitrate van het Duitse ZDF ligt maar iets boven die van Sport1, de beeldscherpte is alleen wat beter, en er zijn minder artifacs te zien. Dit heeft alleen niets met de bitrate te maken.

• Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

heeft schijnbaar iets met b-frames te maken die CDs niet meezend i.v.m. de pace boxjes.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Hoe oud zijn die PACE boxjes inmiddels eigenlijk?

CanalDigitaal moet op een gegeven moment toch om zou je aannemen.

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Geplaatst:
Citaat:
heeft schijnbaar iets met b-frames te maken die CDs niet meezend i.v.m. de pace boxjes.

Niet alleen met b-frames en een iets lagere resolutie. De aanvoer van Film1/Sport1 is volgens mij ook niet optimaal. Bij Nederland2 zie je toch een stuk minder artifacs.

Je kunt het wel vergelijken met National Geographic. Dat beeld ziet er niet uit, terwijl de kwaliteit met die bitrate en resolutie een stuk beter kan zijn.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Niet alleen met b-frames en een iets lagere resolutie. De aanvoer van Film1/Sport1 is volgens mij ook niet optimaal. Bij Nederland2 zie je toch een stuk minder artifacs.

Je kunt het wel vergelijken met National Geographic. Dat beeld ziet er niet uit, terwijl de kwaliteit met die bitrate en resolutie een stuk beter kan zijn.

Chello Media is volgens mij de boosdoener van het "slechte" beeld.

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Geplaatst:

zoiets verwacht ik ook

vergelijk de bitrate op sport 1 en de zdf en het beeld kwaliteit.

de bitrate is bij de zdf iets hoger maar het beeld is veel beter.

zou UPC weer aan het kwallen zijn net als met de ondertiteling op extreem , club en reality tv?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

In ieder geval wordt het hoogtijd dat die antieke Pace-bakken in de prulenbak belanden want die belemmeren vedere kwaliteitsverbetering van het product van Canal Digitaal.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ach, als ze voor HDTV verder gaan met MPEG4 en DVB-S2 dan zijn we ook van het probleem af. Dan werkt er namelijk helemaal geen oude ontvanger meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen