Ga naar inhoud


2 Nieuwe HDTV PVR Receivers voor TVHome


houthakker

Aanbevolen berichten

Ik vind geen groot TV Home topic meer en dit is denk ik wel een eigen topic waard.

 

Zie onderstaand bericht

 

Citaat:

Binnenkort komen er voor @Home digitale televisie twee modellen Personal Video Recorder op de markt. Er was al bekend dat er een Samsung DCB-P850RS met ingebouwde harde schijf aan komt, die wat betreft uiterlijk erg lijkt op de HD-decoder. Verder komt er ook een PVR van Siemens, de Siemens M750 C IR zonder ingebouwde harde schijf, maar wel met twee tuners. Een harde schijf kan via USB aangesloten worden. Daarmee is de box ook geschikt om muziek of video vanaf de computer af te spelen.

 

"Jeroen Brouwers van Essent verwacht eind juni of begin juli recorders van zowel Siemens als Samsung klaar te hebben: "Momenteel zijn we druk bezig met het testen van alle software en opstellen van de specificaties waaraan de apparaten moeten gaan voldoen. Onze labtesten met het product van Siemens zijn zo goed als afgerond, volgende week starten we met de fieldtests. De Samsung-recorder bevindt zich nog middenin de labtest-fase."

 

Geen van beide modellen is geschikt om HDTV mee te kijken of op te nemen. Zie hier het persbericht van Siemens.

Bron: www.digitalekabeltelevisie.nl

 

 

Samsung DCB-P850RS

Laat ik eerst even de Samsung recorder met HD vermelden, de DCB-P850RS.

281.jpg

Let op: plaatje is van de nieuwe HDTV decoder, maar de verwachting is dat de PVR een vergelijkbaar uiterlijk krijgt.

 

Dit is een Twin-tuner decoder met ingebouwe HD van waarschijnlijk 160GB, verkrijgbaar in zwart en zilver.

Deze is geschikt voor de mensen die een alles-in-een oplossing willen voor het opnemen van TV.

 

De verdere specs:

[*]USB2.0 aansluiting voor het uploaden van bestanden, nog niet bekend of het ook mogelijk is naar een externe HD op te nemen.

[*]Aansluitingen: 2x Scart & Composite

[*]Optische audio uitgang

[*]Analoge audio uitgang; onbekend of dit stereo/anders is.

 

Best een mooie ontwikkeling dus.

Over de prijs is nog niks bekend, maar de verwachting ligt tussen de 375 en 425 Euro, dit is meer een persoonlijke schatting.

 

Maar waar ik zelf veel enthousiaster over ben is de

Siemens M750 C IR

 

siem750.jpg

 

Persbericht van Siemens

 

Siemens voorlopige productpagina

 

Dit is toch meer de box voor de tweaker denk ik. Vind het zelf reuze interessant.

 

De specs:

[*] DVB-C receiver

[*] Twin tuner

[*] Record TV programs with a directly connected USB hard disk drive, hard disks in a network or VCR/DVD

[*] Full featured PVR operation i.e. time-shift, serial recording

 

Features:

* Select and play audio, video and image files archived on the network

* Can be easily integrated into a home network

* Wireless connection via Gigaset WLAN Repeater 108

* Convenient on-screen display (OSD)

* 7-day EPG (electronic program guide)

* Managed EPG functionality (incl. tip of the day, photos and enhanced content) possible

* Storage of up to 5000 programmes

* Convenient recording of television programs on analog VCR, USB-HDD and on drives in the network (PVR)

* Delayed viewing of programs (timeshift) in conjunction with a USB hard disk

* Playback can be interrupted during the program (e.g. phone call during sports program) and continued again from this point

* Selection and play-back of audio, video and image files stored in the network or on the USB hard disk (streaming)

* Compilation of playlists

 

Aansluitingen (onder voorbehoud)

[*]S/P DIF Coaxiale audio uitgang

[*]Stereo analoge audio uitgang

[*]2x SCART

[*]LAN (optionele losse WLAN adapter)

[*]2x USB 2.0

 

De Gigaset M750 C zal naar alle verwachting nagenoeg gelijk zijn aan de M750 S; de S staat voor Satellite, dus dan zal de C naar alle waarschijnlijk staan voor Cable.

De S is Duitsland al verkrijgbaar, dus bij deze de handleiding in het Duits in PDF formaat voor nog meer info.

En er is ook nog een grappig Flash filmpje over de 750S. (als de URL's niet werken een keer op enter drukken in je adresbalk zodat je referrer goed is)

 

Dit bied natuurlijk wel een flink aantal mogelijkheden. Een dubbele tuner met LAN aansluiting is toch wel een droom voor de Tweaker denk ik.

Als je geen USB HD hebt, dan heb je wel een PC die aan staat. Hang daar een flinke HD in en je bent klaar. Daarnaast kan je natuurlijk ook nog je opnamen op DVD branden etc etc.

 

Groot voordeel hiervan is dat de prijs een stuk lager zal liggen, ik denk tussen de 175 en 250 Euro.

Maar het bied wel wat leuke mogelijkheden. Je zou ook een kleinere HD die je over hebt aan de USB kunnen hangen om GTST op te nemen voor je ma en dingen die je wil bewaren archiveer je op je PC of DVD. En dat je dat op je PC kan doen is wat mij betreft een groot voordeel boven alle huidige DVD/HD recorders die op de markt zijn. En je kan natuurlijk makkelijk je HD vervangen als je een grotere wil.

 

Enige minpuntje is dat ze nog geen HDTV hebben, maar dat begint nu pas een beetje op te komen en dat zou de prijs ook flink opvoeren. Heb zelf ook voorlopig geen HD toestel dus ik vind het geen nadeel, de mensen die dat wel vinden zullen tot begin 2007 moeten wachten.

 

Al met al heb ik wel redelijke verwachtingen van de Siemens en ga dit apparaat zeker in de gaten houden en waarschijnlijk ook nog wel kopen.

 

Maar wat vind de gemiddelde digitale kabelaar nou eigenlijk hiervan?

 

[color:"red"] Niet knippen en plakken zonder de orginele schrijver te vermelden! Dit bericht is orgineel geschreven door Klippy op tweakers forum [/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind de titel vaag. Ze ondersteunen toch juist geen HDTV?

 

Verder is het wmb. nog steeds niks, laat ze nou eindelijk eens snappen dat ik als consument zijnde zélf m'n apparatuur uit wil kiezen, en niet 3 merken voorgeschreven wil krijgen waaruit ik moet kiezen. Het is gewoon koppelverkoop.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De genoemde PVRs zijn SDTV PVRs en geen HDTV PVRs. Wil de topic starter de titel van dit topic even aanpassen om verwarring te voorkomen? Verder is de naam van de Samsung PVR niet correct. Het moet zijn DCB-P850R zonder de 'S' dus. Die 'S' geeft alleen maar aan dat het de "Silver" uitvoering betreft. Mogelijk komt er ook nog een zwarte uitvoering ('B').

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houthakker als je een bericht hier neer zet met knip en plak werk mag je de bron er ook wel neer zetten waar je het vandaan hebt gehaald.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bericht heb ik van GoT, van Klippy; zie hier:

 

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1132481/0

 

Al de credits gaan dus naar hem, sorry daarvoor. Ik kan echt de titel van het topic niet meer aanpassen, omdat de tijd verstreken is. En last but not least, ik ging er idd van uit dat het HDTV decoders zijn, maar dat zijn het dus niet, er zijn wel hdtv varianten, maar omdat de kabelboeren niet snappen wat de consument wilt, zullen die waarschijnlijk niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...