Onno Geplaatst: 12 mei 2006 Geplaatst: 12 mei 2006 Kan iemand mij helpen aan gegevens over de signalen op de connectors op de Technotrend (Haupage etc) pci kaart (TT-PCline Premium s v 1.3) (Skystar 1) (met CI connector) het gaat niet om de audio connectors maar om de de twee andere met een aantal pinnen naast elkaar. Ik meen dat op een van die pinnen een digitaal audio signaal staat dat je kunt gebruiken voor AC3. Of is er eer andere manier (of helemaal niet) om ac3 uit die kaart te krijgen ? Dank vast voor je antwoord. Onno
Onno Geplaatst: 12 mei 2006 Auteur Geplaatst: 12 mei 2006 Inmiddels heb ik de aansluitingen voor J2 gevonden zie http://www2.arnes.si/~mthale1/rgb.html spdif uit op pin 4 (ground= 10 en +5 volt op 2 de overige zijn voor RGB en composiet) Heeft iemand al geprobeerd SPDIF te gebruiken via coax of optisch ? ben benieuwd ik ga er ook zelf mee aan de slag. Onno
leechguy Geplaatst: 12 mei 2006 Geplaatst: 12 mei 2006 De SPDIF aansluiting is niet te gebruiken voor AC3. Als je AC3 geluid naar je versterker door wilt sluizen, dan moet dat via de SPDIF interface van de soundcard. De applicatie die je gebruikt zal dit dan moeten supporten. Ik weet dat watchtvpro dit kan, andere applicaties kunnen het soms ook of anders via een plugin.
jakob2002 Geplaatst: 13 mei 2006 Geplaatst: 13 mei 2006 kijk ff voor de plugin yac3p heb ik ook werkt perfect vu+duo2-vti6.0|vu+ultimo-openpli3.0dvb nexus-s(2.1)+skystar2+hdr4000 pckaart progdvb S2emu
Gast Geplaatst: 13 mei 2006 Geplaatst: 13 mei 2006 die connectoren werken. in mijn oude pc had ik deze ook verbonden aan een coax naar mijn dts versterker nu gebruik ik dit niet meer.
leechguy Geplaatst: 13 mei 2006 Geplaatst: 13 mei 2006 SPDIF werkt wel, maar enkel voor de normale audio PIDs, niet voor de AC3 PID
Onno Geplaatst: 13 mei 2006 Auteur Geplaatst: 13 mei 2006 Leechguy en Ronald dank voor jullie antwoorden Als je progdvb (laatste versie) installeert met de hardware drivers voor de TT premium s kaart dan werkt de spdif uit met PCM 48 khz stereo (normale PID) Indien je switcht naar AC3 pid komt er keurig 44.1 KHZ AC3 signaal uit. Dat signaal moet dan inderdaad naar een AC3 decoder-versterker. Ik heb de boel in een Slix Shuttle gebouwd (ATI radeon AGP DVI naar HDMI lcd scherm) Op het mobo zit een ac97 chip en er zit een spdif (coax en optisch) ingang op mobo. Simpel draadje van spdif uitgang naar die ingang levert een keurig (stereo) signaal op. Maar die spdif ingang is natuurlijk niet geschikt voor AC3 Ik ben nu aan het vogelen met een driver voor AC97 chip die wel een ac3 signaal op de spdif ingang kan verwerken. (WDM_a387.exe ???) Een ander verhaal is het wanneer je progdvb installeert met de software mode van de TT kaart. (Dat is overigens een mooie mogelijkheid van progdvb !!) Dan werkt de hardware tv uit niet meer en de de spdif uitgang ook niet. Als je dan de audio pid (bijvoorbeeld ProSieben) op ac3 zet krijg je uit de ac97 keurig surround ( de yac3p of een andere plugin is daar niet voor nodig ). Mocht het met die driver lukken laat ik het weten. grtz Onno
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen