Ga naar inhoud

Nokia 9500 ontvangt alleen nog maar vertikaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het zal jou niet veel helpen, maar ik heb een tijdje geleden het zelfde probleem gehad, en een reset (zie Prutsie) was toen de oplossing. Heb toen ook zitten meten en doen....

Geplaatst:

Ik heb een satmeter tussen de nokia en een goede lnb gehad. Deze satmeter geeft een goed signaal in verticale en horizontale stand. De lampjes verticaal en horizontaal branden ook als ik tussen de polaristies switch. Dus het gaat pas mis in de nokia waar wel een antennesignaal binnenkomt, maar dit wordt niet verder geleid naar de bewuste componenten. Welke link moet ik pakken voor het schema?

Vanavond probeer ik nog een een tuner met een doorlusmogelijkheid. De LNB spanning bij de nokia op 0 en dan de doorlusontvanger op een horizontale zender.

Geplaatst:

@ Zomaar,

het kan zijn dat de afstelling van de Lnb niet goed staat (een ontvanger is gevoeliger dan de ander)probeer lnb eens een beetje te draaien fijnafstemming.of probeer de lnb helemaal 180o

te draaien. Suc6. Groeten Ido.

Hoge bomen zijn lange planken!!!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Als ik de LNB in een andere ontvanger laad binnenkomen en deze ontbanger op een horizontale zender afstem zoals BVN en dan de doorlus mogelijkheid van deze ontvanger gebruik en hier de nokia op aansluit heb ik ook op de horizontale zenders beeld.

Conclusie als ik de Nokia op de LNB alleen aangesloten heb meet ik 14 Volt bij verticaal, echter naar 17 Volt bij de horizontalen. Zet ik in een menu de LNB +0.5 Volt blijft het echter nog steeds 17 Volt. Hoe kan ik deze 17 Volt iets verhogen naar 18 of 18.5 Volt??

Dit moet de oplossing van mijn probleem zijn.

Geplaatst:

Ik weet niet of het een alternatief voor je is ,

maar je zou een andere LNB kunnen proberen .

Er zitten n.l. nog wel eens verschillen in het z.g.n. "omschakel-punt" 14v/18v. Die je nu eraan hebt zitten , zit waarschijnlijk aan de hoge kant .

Met een beetje mazzel tref je een andere die het wel doet . Hoef je niet in je Nokia te peuteren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.