Ga naar inhoud

Geen ontvangst na lange tijd standby

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Configuratie:

-Maagdelijke Hyundai HSS1000 met originele software (105CE)

-Monoblok 6 graden Astra/Hotbird (Humax)

-Triax 88 cm.

Probleem:

Als ik mijn ontvanger NA LANGERE TIJD (>12 uur) van STANDBY op ON zet (schakelaar voorzijde) dan krijg ik de melding 'Slecht of geen signaal'. Als ik kijk bij de antenne-instellingen dan zie ik waarden van 30% resp. 10%. Alle instellingen

zijn verder zoals eerder ingesteld. Schakel ik de ontvanger uit en weer aan m.b.v. de hoofdschakelaar aan de achterkant,

dan is alles weer OK (70% / 98% op beide sat's.)

Bij een korte standby tijd (bijv. 30 min.) is er niets aan de hand.

Om wat meer inzicht in dit probleem te krijgen heb ik een Satfinder aangesloten, gewoon tussen LNB en ontvanger. Vanuit een correcte werking (ontvangst OK) de Satfinder afgesteld op meteruitslag 8. Daarna de ontvanger op standby,

12 uur wachten, en dan weer op ON.

Mijn bevindingen:

-Ontvanger meldt zoals verwacht 'Slecht of geen signaal'.

-Satfinder geeft aan niets te ontvangen (meteruitslag 1).

-LNB krijgt wel voeding (14/18V afh. van polarisatie), te zien op schaalverlichting van de Satfinder.

-Via menu Installatie-->LNB instellingen zet ik de voeding van beide LNB's uit en weer aan. Geen effect.

-Hoofdschakelaar uit en weer aan: alles OK, wel met lagere waarden, maar dit komt waarschijnlijk door de aangesloten Satfinder.

Mijn vragen: heeft iemand een verklaring voor dit probleem? Zit het probleem in de ontvanger of in het monoblok?

Waarom ontstaat het probleem pas na een langere standby-tijd?

Suggesties welkom. Alvast bedankt voor jullie reakties!

Adriaan

• 3 weken later...

Geplaatst:

Hi AdriaanS, het vreemde aan jou storing is dat het niet aan het merk van je reciever kan liggen. Want ik heb namelijk een zelfde storing en ik bezit een Echostar AD 3000 IP, bij mij gebeurd dit al na een halve week en dan heeft hij niet eens lang op standby gestaan. Ik kan het zien in mijn favorietenlijst de meeste kanalen zijn dan een stuk lichter grijs dan de enkelde die nog wel genoeg ontvangst geeft. Ooit heeft er hier ergens een Topic gestaan waarin iemand eens verklaarde dat het zwakke deel van de Echostar het geheugen zou zijn. Om dit alles weer goed te krijgen dan moet ik een Factory default geven en alles weer opnieuw instellen en installeren (2* per week) ik geloof niet dat dit goed is.

Ik ben benieuwd naar de reakties en of eventuele oplossingen

WIE !!!!

Geplaatst:

@ singer,

Heb het zelfde probleem met AD Echostar 3000 IP

kreeg hem helemaal niet meer aan de gang. geen signaal hoewel het signaal prima was. Heb hem opgestuurd naar Almelo na overleg met de service dienst daar,is waarschijnlijk een tuner probleem,

laat je weten als hij klaar is. Groeten Ido.

Hoge bomen zijn lange planken!!!

Geplaatst:

Ido en Singer om paralellen te trekken is het handig om te weten of jullie er ook een diseqc switch aan hebben hangen , en zo ja , welk merk en type , en welke heeft Adriaan ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Hi, Ido en Trust, Ik gebruik een Gemotorischeerde schotel, geen Diseqc of iets dergelijks, de schotel staat perfect uitgelijnd op het zuiden, na een Factory reset zet ik weer mijn zenders in mijn favorieten en deze hebben dan een mooie zwarte kleur, al na verloop van een dag dan zie ik er al enkele lichter op kleuren (grijs) als ik die dan selecteer dan komt er de melding "druk op de menu toets", dan ga ik maar naar de sateliet install setting en zie dan wederom een andere sateliet geselecteerd, Arabsat bijvoorbeeld. Ook de freqentie is ver anderd, mijn waarde meters onder geven dan nog geen 10% aan. Maandag ga ik maar eens bellen met Almelo want dit apperaat is nog geen 6 weken oud. Weten jullie toevallig ook of het prijzig is en veel of weinig werk is om er een Embedded Viacces gedeelte er in te laten zetten. Gelukkig heb ik nog een lange tijd garantie, maar ja je bent hem toch weer voor een lange tijd kwijd, kijk maar naar Ido.

Singer.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.