Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Ik weet niet of ik het onderwerp goed heb,daar het probleem een beetje ingewikkeld is.Het zit namelijk zo,als ik mijn Laptop aanzet start het normaal op.Kan ik er normaal ook alles mee doen voor zovere geen probleem.maar klik ik nu met de rechtermuisknop op het buroblad dan zit de laptop muurvast,doe ik dat in een map of waar dan ook dan heb ik geen last.het gebeurd dus puur alleen op het buroblad.Mijn vraag is hoe los ik dit op.Systeemherstel leverde niks op.

Open via regedit de volgende sleutel:
HKEY_CLASSES_ROOT \ Directory \ Background \ shellex \ ContextMenuHandlers
De enige sleutel die hier mag staan bij een nieuwe windows xp installatie is de New sleutel, als er andere bij staan kunnen die in conflict komen met deze eerste waardoor u systeem bevriest

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Ik weet niet of ik het onderwerp goed heb,daar het probleem een beetje ingewikkeld is.Het zit namelijk zo,als ik mijn Laptop aanzet start het normaal op.Kan ik er normaal ook alles mee doen voor zovere geen probleem.maar klik ik nu met de rechtermuisknop op het buroblad dan zit de laptop muurvast,doe ik dat in een map of waar dan ook dan heb ik geen last.het gebeurd dus puur alleen op het buroblad.Mijn vraag is hoe los ik dit op.Systeemherstel leverde niks op.

Open via regedit de volgende sleutel:
HKEY_CLASSES_ROOT \ Directory \ Background \ shellex \ ContextMenuHandlers
De enige sleutel die hier mag staan bij een nieuwe windows xp installatie is de New sleutel, als er andere bij staan kunnen die in conflict komen met deze eerste waardoor u systeem bevriest

Kijk daar zit het hem nu,Ik heb daar enkele regels weggehaald en het probleem is opgelost,het werkt nu weer goed.Bedankt allen.
Close Toppic.
Geplaatst:

Ik heb het antwoord hier al eerder gezien en daar ben ik het helemaal mee eens.Gewoon Windows opnieuw installeren want met die updates van Microsoft moet je met lab tops mee uit kijken.

Dat merk ik ook op het werk.Het beste kan je met Acronis true image(of norton ghost) regelmatig een image maken van je partitie waar windows opstaat.

Acronis heeft het voordeel dat je een soort opstartcd kan maken die altijd werkt en waarmee je een image van de harde schijf of dvd of externe hd kan terug zetten.Zo zit je in een half uur weer terug in de situatie voor de update(of fout die je per ongeluk gemaakt hebt)

Alleen moet je wel regelmatig zo'n image maken,maar het blijft wel de beste en veiligste manier alleen een beetje omslachtig.

Succes!!

Geplaatst:

Heb ook een probleempje met hangen, bij mij gaat het wel gewoon om een desktop (XP Home) en blijft hij hangen tijdens het booten.

Als het Windows XP scherm met dat heen en weer bewegende balkje in beeld komt boot de pc niet meer verder, als ik een hard reset geef en hem eerst in veilige modus opstart (dit duurt ook redelijk lang overigens) en vervolgens weer normaal boot werkt het allemaal wel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen