EXTREEMPJE Geplaatst: 14 mei 2006 Geplaatst: 14 mei 2006 Hoi, Ik heb nu 2 jaar een sony breedbeeld 100hz kv-28fx68b, en ik baal er steeds meer van. Sinds ik deze tv heb is het beeld van de sat slechter als eerst op de oude 50hz sharp. Ik heb diverse ontvangers gehad maar allemaal hetzelfde, duurdere scartkabel gekocht en van een collega scartkabel van 70€ geleent, maar hetzelfde. Als de tv op AV staat dan zie ik er heel vaag een beeld onderdoor lopen. Soms zie ik ondertiteling van een andere zender (TV is ook aangesloten op upc kabel) Als ik de kabel(upc) er uittrek dan is het nog slecht, er zit een soort ruis doorheen, ook als upc aangesloten is. Ik heb een ruisonderdrukker op de sony zitten maar als ik deze uit zet dan is er nog meer ruis, ook al is upc niet op de tv aangesloten. Het is helemaal erg als je naar een voetbalwedstrijd zit te kijken, het is het of het beeld niet mee kan komen ( te traag is) Heb ook al ander scartaansluitingen geprobeert maar hetzelfde Ik heb deze vraag volgens mij ooit al eens eerder gesteld maar nog geen oplossing gehad, vandaar dat ik het nog eens vraag in de hoop dat iemand dit ook heeft gehad. Want ik heb nu 2 tv's van sony (1 kleine draagbare wel perfect) en een homecinema van sony maar voor mij is het op het ogenblik geen only sony meer. grtn André. DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
Penthe Geplaatst: 14 mei 2006 Geplaatst: 14 mei 2006 Citaat: Ik heb deze vraag volgens mij ooit al eens eerder gesteld maar nog geen oplossing gehad, vandaar dat ik het nog eens vraag in de hoop dat iemand dit ook heeft gehad. Ik heb dergelijk probleem zelf ook wel eens gehad maar weet niet meer hoe ik dat toendertijd heb opgelost, voor alle neven effecten zoals beeld door beeld zien moet je zo en zo naar je normale antenne ingang kijken, als er bijv. een tuner van je video verkeerd staat kan die inderdaad dwars door je sat beeld heenkomen, dus trek de antenne aansluitingen er even allemaal uit en laat enkel je sat ontvanger via de scart ofzo erop staan en kijk dan of je het probleem nog steeds hebt, zoniet goed op zoek gaan naar de oorzaak door alles langzaam opnieuw aan te sluiten.
WPW Geplaatst: 14 mei 2006 Geplaatst: 14 mei 2006 De TV op AV en dan een scart?? moet'ie niet op EXT-1 of zo staan? heb hier ook een 100hz 32" bb (geen sony) en dat is gewoon een prima plaatje, de oude tv, wel een sony, staat in de slaapkamer en ook die via de RF aansluiting een perfect beeld, en dan heb ik er nog 2 andere TV's bijhangen via de coax met wat splitters, nergens ruis of wat anders, alle coax is wel koka en zoveel mogelijk f-connectors, geen upc of zo erbij. Kan het niet gewoon aan die sony liggen? wat gebeurt er met een dvd/vcr op de scart? misschien krijg je met alle signalen wel een prut beeld als het aan de tv ligt. Men eerste sony tv was ook prut, daar is zelfs (jaren gelee) een technicus bijgeweest, en dat was dus eg de tv die wat mankeerde, na vervanging was de ellende opgelost. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
EXTREEMPJE Geplaatst: 14 mei 2006 Auteur Geplaatst: 14 mei 2006 Hoi, Ik heb ook een mail naar Sony gestuurd, zal mij benieuwen. Na 2 mnd is er al een nieuwe beeldbuis ingekomen, maar goed dat kan gebeuren maar het beeld is gewoon echt waardeloos, het is net of er een waas over zit. Echt, upc heeft een betere beeld kwaliteit. En ik heb al verschillende ontvangers hier gehad, ligt echt aan de tv. grtn André. DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
Penthe Geplaatst: 14 mei 2006 Geplaatst: 14 mei 2006 Citaat: De TV op AV en dan een scart?? moet'ie niet op EXT-1 of zo staan? heb hier ook een 100hz 32" bb (geen sony) en dat is gewoon een prima plaatje, de oude tv, wel een sony, staat in de slaapkamer en ook die via de RF aansluiting een perfect beeld, en dan heb ik er nog 2 andere TV's bijhangen via de coax met wat splitters, nergens ruis of wat anders, alle coax is wel koka en zoveel mogelijk f-connectors, geen upc of zo erbij. Kan het niet gewoon aan die sony liggen? wat gebeurt er met een dvd/vcr op de scart? misschien krijg je met alle signalen wel een prut beeld als het aan de tv ligt. Men eerste sony tv was ook prut, daar is zelfs (jaren gelee) een technicus bijgeweest, en dat was dus eg de tv die wat mankeerde, na vervanging was de ellende opgelost. Dat Sony prut is mee eens, dat ze allemaal slecht zijn nee, maar het kan zijn zoals ik op een samsung tv had dat alles gaat storen en dat heb ik ook toendertijd opgelost door alles los te trekken en enkel de sat bron te laten zitten en toen gewoon kabel voor kabel terug te prikken, dit was 1 van de storingen die ik had en de andere weet ik niet meer hoe ik ze heb opgelost was dan ook al voor ik lid werd van sat4all en tijdje terug dus. Heb zelfs voor de samsung een andere tv gehad van firstline zodra ik de sat erop zette was het beeld overal gaar en niet meer te volgen die was dus erg snel terug naar zijn roots. Ik ben geen Sony fan, maar wil het merk ook niet afkraken al ben ik wel geneigd dit te doen maar het zou stom zijn dit wel te doen uit enkel persoonlijke ervaringen. Beter maar eerst de storingen opzoeken of een eventuele reparatie als er een defect is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen