Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Zit met het volgende probleem, ik krijg de moteck sg-2100 niet aangestuurd met de skystar 2 kaart, ik heb al diverse hulp-prgs gebruikt maar krijg continu de fout-melding "SKYSTAR 2 INIT ERROR ".

Ik heb al gezocht maar nog geen oplossing gevonden.

Dus wie o wie kan mij helpen.

Bedankt, Ron

Geplaatst:

Hallo ham.

Graag even wat meer info over de software waar je mee getest hebt.

Hou er rekening mee dat als je met de Mibi plugin aan de gang gaat, SS2DiSEqC v1.8 of 1.9, je een gepatchte SkyNET.sys nodig hebt.

Als je met deze plugin aan de gang wilt is een goede methode om eerst een complete Technisat driverset te laden van de versie waar Mibi een gepatchte driver voor gemaakt heeft. Een goede combi is de Technisat driverset TS430 en SSDiSEqC V1.8 of 1.9. Als je deze versie niet geladen hebt haal dan even het Technisat gebeuren compleet weg. Dus vanuit het configuratiescherm Software het TechniSat DVB-PC TV Star gebeuren verwijderen, dan vanuit het apparatenbeheer onder Netwerkadapters de kaartdrivers met dezelfde naam, of als je een oudere versie geladen had de B2C2 drivers, eruit halen en dan het systeem opnieuw starten. Dirigeer de installatie voor de kaartdrivers dan naar de plaats waar de SkyNET.INF van de 4.3 versie staat en laat de drivers installeren. Laat dan vanuit de install directorie van TS430 de setup.exe lopen en installeer Setup4PC en Server4PC. Kijk nu of de kaart goed werkt zonder de SS2DiSEqC plugin. Als alles goed draait vervang dan de SkyNET.sys uit de Windwos/system32/drivers dir met die die meekwam met de SS2DiSEqC plugin en voeg de plugin toe aan het DVB programma. Nu moet je de plugin vanuit het DVB programma kunnen configureren.

Mijn ervaring is dat het alleen wisselen van de kaartdrivers vaak problemen geeft als ook niet de bijbehorende Setup4PC erbij gezet wordt.

Setup4PC heb je voor gewoon TV kijken niet meer nodig en die haal ik altijd meteen uit de startuplist met msconfig. De installatie heb je echter wel nodig omdat sommige DVB programma's file's uit de install gebruiken.

Succes. Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen