grunnsat Geplaatst: 16 mei 2006 Geplaatst: 16 mei 2006 Citaat: want ik wil liever een schijf die sneller schreeuwt "ik ga kapot" dan eentje die het pas roept op het moment van overlijden. Ze zullen wel op hetzelfde moment roepen dat ze problemen hebben, maar de gewone schijf zal langer doorgaan te proberen de problemen op te lossen.
Big fellow Geplaatst: 17 mei 2006 Auteur Geplaatst: 17 mei 2006 Allen bedankt voor de reacties. Het worden WD 250GB SE schijven met 16MB cache... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
grunnsat Geplaatst: 17 mei 2006 Geplaatst: 17 mei 2006 Ik weet niet welk type moederbord je wilt gebruiken, maar de Raid 5 write performance bij Nvidia chip sets is niet zo geweldig. Bij sequntial writes haal je ca. 25MB/sec. Bij Raid 1 is dat ca. 70MB/sec, bij Raid 0 ca. 210MB/sec. Ik zou voor Raid 0+1 (Raid 10) gaan.
Big fellow Geplaatst: 18 mei 2006 Auteur Geplaatst: 18 mei 2006 Het setje schijven wordt aangesloten op een Adaptec 2410SA controller. (Een echte Raid5 controller dus). Over de performance van die controller maak ik mij geen zorgen. Dit controllertje komt in een Tyan GT20 barebone, en over die hardware maak ik mij ook geen zorgen . Voor een andere vergelijkbare server met twee schijven ga ik een kaartje gebruiken gebasseerd op een Adaptec AIC 8110, in Raid 1.... Dus dat zal ook wel goed gaan denk ik zo. Maar bedankt voor je advies. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen