Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb de volgende situatie.

Op alle 4 locaties heb ik office dsl met download 1024 kb upload 512 kb

En allen verbonden met elkaar via vpn routers

1 hoofdlocatie met een server

3 nevenvestigingen met ieder 2 werkstation.

Op de hoofdlocatie draait een msdos applicatie (verhuurpakket).

De nevenvestingen hebben via de VPN toegang tot een gedeelde map hoofdlocatie server.

Op de nevenvestigingen laat ik de cliënt verbinding maken met de server dmv het volgende:

jsbdosws.exe

cd c:\pvsw\bin

BREQtcp /D:16384

H:

APPS\VEPROGS\VE0000

CD\

Omdat het verhuurpakket werkt met een verouderde database (btrieve) en deze alleen eigenlijk werkt via IPX moet ik het dus op deze manier doen.

Maar het werkt ik kan het verhuurprogramma gebruiken.

Het verhuren op de cliënt gaat op zich prima. Maar als ik rapporten op vraag, over bij hoeveel objecten er terug verwacht worden, dan gaat het ontiegelijk lang duren voordat de resultaten op het scherm getoond worden.

Wat ik den k dat er gebeurd is dat eerst alle te berekenen data naar het werkstation wordt gehaald en daar dan berekend / gesorteerd.

Lokaal gaat het wel redelijk snel.

Nu heb ik van horen zeggen dat een oplossing Citrix zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Of moet de applicatie waarmee je wilt werken "citrix geschikt" zijn.

Ik heb al een via pc anywhere geprobeerd maar dat is erg vervelend werken. Als je iets intyped dan zie je het ingetypte een fractie later op het scherm verschijnen. Dus dat is het niet.....

En de maker van de software wil het niet herschrijven dus blijf sowieso zitten met deze software.

Ik heb heel veel gezocht en uitgeprobeerd maar er is geen andere zo specifiek op mijn bedrijf gerichte software als deze.

Iemand een goede suggestie om wat meer snelheid in het verhaal te krijgen?

Groeten Newbier

Geplaatst:

Zucht... citrix is niks meer dan een deken over terminal server (TS) heen, aan TS heb je voldoende, citrix is alleen interesant als je een progje hebt die zich absoluut niet wil gedragen onder TS, dan is citrix een uitkomst.

Neem dus windows server 2003 met wat TS licenties en draai alles in een TS sessie, rapporten die je wilt printen stuur je dan wel naar een lokale printer.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Hoi,

Met Terminal Server kan je inderdaad al een eind komen. Ik adviseer Citrix te gebruiken als je op een veilige manier toepassingen of een volledig bureaublad via Internet wilt aanbieden. Je kan dit namelijk redelijk eenvoudig met tokens (pasjes) afschermen zodat je ook vanuit thuis of onderweg veilig kan werken.

Marino.

Geplaatst:

Dat kan makkelijk zonder citrix, stunnel ertussen, certificaten aanmaken en uitdelen en klaar ben je, kost niks. citrix is proberen een mercedes ster te plakken op een opel maar het voegt nauwlijk wat toe. Cisco's token systeem werkt ook zonder citrix als je zonodig daarmee wilt werken.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen