limbo Geplaatst: 7 juni 2002 Geplaatst: 7 juni 2002 Ik vroeg me af of je een digitale receiver kunt aansluiten d.m.v. coax kabel die gebruikt wordt voor een analoge receiver? Zo ja, is de kwaliteit dan slechter? Alvast bedankt. Groet limbo.
prutsie Geplaatst: 7 juni 2002 Geplaatst: 7 juni 2002 Normaal gesproken is dat geen enkel probleem. Bij coax moet je erop letten dat de impedantie (wisselstroomweerstand) goed is. Omdat alle sat. apparatuur van 75Ohm coax gebruikmaakt zal dit dus het probleem niet zijn. Ook de demping (verlies) van de coax is belangrijk. Om ervoor te zorgen dat de demping zo laag mogelijk blijft wordt normaalgesproken dubbelafgeschermde coax gebruikt. dwz. dat er een folieafscherming, en een gevlochten afscherming in de mantel (buitenkant) van de coax zit. Wat veel mensen vergeten is dat het buitengebeuren het allerbelangrijkste is. als je schotel/LNBF/coax goed zijn maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat voor ontvanger je hierop aansluit. Hierop bezuinigen is dan ook verkeerde zuinigheid. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
limbo Geplaatst: 7 juni 2002 Auteur Geplaatst: 7 juni 2002 Peter bedankt, Met zuinigheid heeft het niets te maken, het is meer dat de 20 meter die er al liggen niet op stel en sprong hoef te vervangen. Bedankt, Limbo
Aanbevolen berichten