Ga naar inhoud

Philips draaibaar ? Advies a.u.b

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi.......nu er een mogelijkheid is om 2000 kanalen op te slaan in de Philips Deco lijkt het mij interessant om het systeem draaibaar te maken, ook omdat er nu met de Allcam patch veel meer mogelijkheden zijn.....(o.a.Hispasat)

Echter ik ben helemaal niet thuis in deze materie Ik heb een schotel van 1 meter Lnb 0.6 db en dus een Philips 7071 deco. Wie helpt me verder met de volgende vragen........

1. Welke motor is het beste geschikt voor mijn systeem ?

2.Kan ik het beste nieuw kopen of is er nog een optie om met een (evt ouder) 2e hands motor te werken ?

Eigenlijk zoek ik dus een goede degelijke oplossing , om evt. in de toekomst nog met andere Sattuners te kunnen werken (Humax,Topfield)

Geplaatst:

Wat voor type schotel heb je..

Misschien is er een polarmount voor leverbaar. Dan kun je hem met een actuator draaibaar maken. Er zijn ook motoren die met enkel een DC spanning werken en met een aparaatje met + en - toets te besturen zijn. Ik weet alleen niet of deze nog bestaan.

een DiSEqC* motor wordt moeilijker omdat je ontvanger deze niet kan besturen...

Je hebt in ieder geval iets aan:

19e, 13e, 5e, 1w, 5w, 30w, 43w.

* DiSEqC is een handelsmerk van Eutelsat

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Hoi.. @ Murdock ,ik heb een Gibertini Schotel..

Murdock en Primeevil, alvast bedankt voor de reactie...........

Misschien komen er nog meer tips, ik houd me aanbevolen !!

Geplaatst:

Hoi,

Een draaibaar systeem maken is geen probleem, wat ik mij wel afvraag is: hoe ga je bij een Philips meer dan twee satellieten opslaan in het antenne menu?

Astra is natuurlijk geen probleem, Hotbird kan ook bij Sateliet "overige" , maar dan... hoe moet je de Frequency en andere parameters van Sirius en overige satellieten toevoegen zonder de hotbird er uit te gooien.

Of zie ik het soms helemaal te moeilijk, en kan men met V9 meerdere satelieten opslaan bij 7.1.B Antenne instel-menu.

groet

gamgra

Geplaatst:

Dat is geen probleem. heb hier een tijdje geleden in een Philips 5 satellieten geprogrammeerd. Je moet wel even weten op welk kanaal je je motor moet verdraaien.

De transponderlijst die is aangemaakt wordt alleen maar toegevoegd en komt een frequentie dubbel voor dan is dat ook geen probleem omdat hij met een programma-id en losse pids werkt.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

hoi dirk

goeie keus om je schotel draaibaar te maken

ondanks dat de phillips daar niet zo geschikt voor is

op www.satelec.be staat de jeager smr99

die wordt aangedreven door 36 volt

dus je hebt dan nog wel een positioner of een oude analoge ontvanger met ingebouwde positioner nodig

ik heb deze combinatie zelf ook gehad een dsx6073

met een analoge echostar om het signaal op te zoeken en om mee te draaien

en het werkte bij mij wel naar behoren ,alleen was mijn phillips niet gepatcht

dus was mijn kijk genot beperkt

nou ik hoop dat je er wat mee kunt

en houdoe

marcel

Geplaatst:

Hoi...meerdere satellieten op de Philips kan inderdaad, gewoon de Schotel goed op de Satelliet zetten (nou ja gewoon, is wel een beetje mikken)

en dan kanalen toevoegen doen........

Geplaatst:

@ Murdock

Bedankt voor de info.

Ik had dit kunnen/moeten weten, ik heb namelijk een Sky Digibox waarmee dit kan.

Schotel naar een willekeurige satelliet draaien daarna nieuwe transponder toevoegen, bij de Skydigibox worden nieuwe kanalen na selectie in "other Channels" opgeslagen.

gamgra

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.