Gast Geplaatst: 15 mei 2006 Geplaatst: 15 mei 2006 Voor mijn zus een nieuw PCtje samengesteld, plan was om haar bestaande HD's erin te hangen. Nu blijkt het nieuwe moederbord (MSI K8Nmoeilijk) in conflict te raken met haar IBM 80Gb harddisk ... Booten ervan gaat niet, zelfs als slave van een SATA schijf doet de computer er ineens 4 minuten over om op te starten Inmiddels een nieuwe (Seagate) SATA-schijf gehaald, en het plan is nu om haar oude C-schijf erop te 'imagen', en dan aan de slag te gaan met iets als Partition Magic. Maar wat is nu de beste manier om zo'n image over te zetten?
Gast Geplaatst: 15 mei 2006 Geplaatst: 15 mei 2006 Biosconflict met een eerder werkende harde schijf? Zeker weten dat je geen jumpertjes goed moet zetten of zoiets? Kan me het namelijk bijna niet voorstellen dat het niet werkt. Is het een SATA of PATA IBM schijf?
Poetsdoekje Geplaatst: 15 mei 2006 Geplaatst: 15 mei 2006 Met Norton Ghost moet e.e.a. lukken groetjes van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Geplaatst: 15 mei 2006 Geplaatst: 15 mei 2006 @ maze: we hebben werkelijk alles geprobeerd. Maar zelfs de 2e harddisk, een echt hele ouwe Quantum van 13Mb, doet het beter (dwz: doet het gewoon). Als we ook de IBM als master instellen en die Quantum als slave, dan komt alles prima in het BIOS te voorschijn, maar na lang nadenken probeert-ie dan toch van de slave op te starten ... @ poetsdoekje: ik ga het proberen
Gast Geplaatst: 16 mei 2006 Geplaatst: 16 mei 2006 Nou, het is gelukt hoor Uiteindelijk nieuwe Seagate SATA en oude IBM IDE bij mijn computer 'erbij' gehangen en met Ghost een image van de IDE op de SATA gezet (duurde ruim 10 uur!). Nieuwe SATA in nieuwe computer geprikt, opstarten ... werkt! Het heeft wel wat zweetdruppels gekost, maar dan heb je ook wat Valt me de laatste tijd toch wel tegen dat al die nieuwe hardware steeds méér de beta-status lijkt te krijgen ipv minder ... Bijna dagelijkse BIOS en driver updates, een punthoofd krijg je ervan! Je zou toch denken dat zo'n grote jongen als MSI nu toch wel een keertje weet hoe een leuk moederbord in elkaar te zetten? In ieder geval bedankt voor de morele steun
Tonskidutch Geplaatst: 17 mei 2006 Geplaatst: 17 mei 2006 80 gig in 10 uur dat is extreem slecht.. op hdd ghosten. 8 gig/uur maar als die werkt .. yoepi (zou nog eens de performance van de sata schijf controleren die moet 150 MB/s aankunnen) cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Ome Merde Geplaatst: 17 mei 2006 Geplaatst: 17 mei 2006 yeah, dat moet toch binnen een uurtje lukken ... merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 17 mei 2006 Geplaatst: 17 mei 2006 Nouja, het is in ieder geval gelukt ... misschien iets teveel verify opties aangezet (Ghost 9.0) en ben niet van plan het iedere dag te doen Heb de nieuwe schijf al wel doorgelicht met de bijgeleverde Seagate spulletjes, maar zal het binnenkort nog wel eens doen voor de zekerheid
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen