Ga naar inhoud

Keuze Quad LNB met of zonder switch functie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Forumleden,

Hopelijk kunnen jullie met helpen met de volgende keuze. Ik overweeg de aanschaf van een Quad LNB. Ik wil namelijk een twintuner en een enkele tuner op 1 satelliet aansluiten.

Ik zie LNB's aangeboden met en zonder switch functie. Waarvoor heb ik dit nodig? Heb ik dan nog een verdeelblok nodig?

Geeft een apart verdeelblok zichtbaar kwaliteitsverlies?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie hulp.

Geplaatst:

Een Quad LNB heeft geen switch en heeft deze ook niet nodig. Je kan maximaal op 4 ontvangers afzonderlijk van elkaar naar 1 sateliet kijken en zappen.

Een switch is voor het schakelen tussen twee of meer LNB's die op verschillende satelieten gericht staan.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Sommige webshops kennen het verschil niet tussen een Quad en een Quattro, en hebben het dan over "met switch" en "zonder switch". Zelf zou ik wegblijven van dergelijke shops.

Het onderscheid is nochtans gemakkelijk :

een Quad LNB sluit je rechtstreeks aan aan 4 receivers, geen multiswitch nodig (vandaar "met switch")

een Quattro LNB sluit je aan op een multiswitch, en vandaar naar xxx receivers (het aantal receivers wordt hier niet bepaald door de LNB, maar door de multiswitch) (vandaar "zonder switch", hoewel dat dus helemaal geen QUAD is)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen