Ga naar inhoud

[Pioneer] kan ik FTA kijken met een dbr s200nl op hotbird

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie kan mij helpen, ik heb een oude pioneer dbr s200nl

en wil hiermee naar de fta zenders kijken op de horbird.

kan dit en zo ja hoe pak ik dit aan.

bvd Steef

Geplaatst:

tuurlijk

als hij niet gepatched is moet er wel een kaartje bv

coldkaart met oude seca key,s

als hij gepatched is met 1 van de laaste firmware is dat niet nodig en zijn er bij de dir schimpie prima kanalen lijsten

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Geplaatst:

beste Joop bedankt voor je reactie, ik vermoed dat hij niet gepathed is je kan namelijk niets doen zonder kaartje je kan bv geen andere sateliet kiezen (hij staat vast op de astra.

Ik heb op de homepage van Mark een beschrijving gevonden hoe te flaschen.

Steef.

Geplaatst:

is echt 5 minuten werk let op kabels 1 op 1 GEEN 0 modemkabel de 200 is type 1430 gebruik de euromuis frimware

voor rustig beeld (van de menu enz )en de dreadlock firmware als je van druk houd veel kleur erin

verder zijn de firmware hetzelfde

Geplaatst:

@ Steef E

Welkom in dit forum

Ja je kunt gewoon FTA kijken, dan moet je scannen zonder voorkeur en ik denk dat dit gaat met een oude kaart (bankpas of zo'n lege telefoonkaart) in je deco. Je kunt dan alleen naar de eerste 999 kanalen op Hotbird kijken.

Zoals Joop1966 al zegt is het beter om er nieuwe software in te zetten dan gaat er een wereld voor je open en een mooie nieuwe hobby. Het is echt niet zo moeilijk en ik kan ook in 'n paar klikken nieuwe software installeren.

Vertel even hoever je bent, heb je alles al gelezen in dit forum. Lees vooral alle mailings (posts) van Euromuis dan kom je veel verder, Dat was echt een KEI in dit forum en HIJ hielp altijd als er vragen waren!.

Na veel lezen kom je er achter dat je vooral geen nulmodem-kabel moet gebruiken. Maar wat dan wel, nou ja een 25-pins kabel die 1 op 1 doorverbonden is. En dat is dus een oude kabel die bijvoorbeeld voor een 'extern modem' gebruikt werd (let op 25-aderige kabel).

De eerste keer zul je Pionero moeten gebruiken. Dit is een hulpprogramma om decoders van nieuwe software (Firmware = FW) te voorzien.

Flashen 100/200/BCT14xx via parallel/serieel

PC

-ADe seriële staat op een baud rate van 9600 baud of meer (control panel)

-ADe parallelle port is in ECP mode in de BIOS

-AProgramma Pionero 4 Final

-AParallelle male-male(1 op 1)en seriële kabel male-female (1 op 1)

(geen 0-modem kabel)

-ABesturingssysteem windows ME of 98 of XP

Stappen:

-AHaal de 220 V van de deco (met schakelaar)

-ASluit deco aan op pc

-AStroom blijft van de deco

-AZet k2002 (dit is een pennetje of een groot soldeerpunt) op aarde. Zet hierna de Pioneer aan. Er verschijnt DL1o in de display.

-AJe kunt nu de aarde van k2002 halen

-AStart pionero 4.0 final

-ABinnen pionero kies je "Firmware (parallel + Serial)" en kies "DL K2002" met het volgende adres:

AAAA- 100/200 en 120: adres 7FE00000

AAAA

-AZet een vinkje voor fase 1 en 2

-AKlik op ‘verzenden’ en kies firmware bijv: Euromuis. De display verandert in een knipperende DL2. Er verschjnt na het laden een boodschap dat je een minuut moet wachten. Hierna komt de melding dat alles gelukt is en staat er een vaste DL2 in de display.

-AZet nu de Pioneer uit en aan met de schakelaar.

(bron: Pionero 4.0 final)

Ik kan de site waar ik pionero gedownload heb hier niet noemen, die zul je zelf moeten zoeken (gebruik Pionero 4.0 Final).

Daarna kun je als je bij dezelfde FW blijft, Project1 gebruiken, Die stond ooit bij Euromuis. Dan hoeft je deco nooit meer open.

Met die nieuwe FW kun je nu tot 1999 kanalen van Hotbird inlezen, in de toekomst 4096 kanalen. Met Voorkeuze Kanalen Bewerken (Druk met de A(fstands)B(ediening), AB op menu en dan op 2 => Menu,2) kun je dan je favorieten instellen.

Als je dit voor elkaar hebt dan wil je meer, en dat kan.

Laat weten of het gelukt is of hoever je bent.

Groeten Henk

Geplaatst:

henk en Joop bedankt voor jullie suport ik ga er mee aan de gang ik laat nog wat horen.

steef

Geplaatst:

en dan nog 1 ding voor de kanalen lijsten in je deco te stopen gebruik je het programma mes

op bij LEX vind je daar ook goede info over

Geplaatst:

ik probeer nu te flashen volgens de procedure van henk/polaks maar ik krijg steeds de melding

(er is geen reactie van de seriele com poort controleer of de deco in de service mode staat.)

in de bios staat tie op ecp mode.

weet iemand wat ik verkeerd doe.

ik heb het nu op twee computers geprobeerd.

Geplaatst:

Vertel 's wat meer welke windows je gebruikt bijvoorbeeld en of je poorten in windows wel actief zijn.

geef 'ns stappenplan van je handelingen tot de storing.

De service mode op de deco kan je zien in schermpje van je deco = DL1o.

hebben je Pc en je deco dezelfde communicatie snelheid?

Henk

Geplaatst:

1430_v6.27i_Plus_NL.rcu

1) ik gebruik xp pro.

2) de compoort 1 en 2 heb ik beide ingestelt op 9600 - 7 - oneven - xon/xoff.

3) ik sluit de paralell 25 pins kabel 1/1 male/male aan of een seriele kabel 9 pins male/female beide werken niet.

4) maak een verbinding tussen k2007 en het frame van de deco.

5) en start de deco op en zie in het display DL 10.

6) start Pionero-4.0(Final) op.

7) bij firmware parallel/serieel druk ik op verzenden en geef 1430_v6.27i_Plus_NL.rcu als bestand mee.

8) vervolgens komt de melding %DL=7FE00000000AD1644620C8

Er is geen reactie van de Seriële poort (com-poort) !

%DL=7FE00000000AD1644620C8

%DL=7FE00000001800002D78BE

%DL=7FE00000001800002D78BE

%DL=7FE0000000080000E100B2

Er is geen reactie van de Seriële poort (com-poort)

Steef.

Geplaatst:

Hoi Steef,

Volgens mij heb je de verkeerde seriele kabel,

check met een multimeter/testerof de pinnen 1 op 1 verbonden zijn , als je die niet hebt, haal een nieuwe serieel 1:1 (!) kabel.

Groeten Dawood.

Geplaatst:

Uit de handleiding van Pionero 4.0 final:

Before doing anything you’ll have to check that :

- The serial port is configured with a baud rate of 9600 bauds or more in the control panel.

- The parallel port is in ECP mode in the BIOS.

Recommendations :

Although Pionero can work with an screen resolution of 800x600, it’s not recommended because you won’t see part of the Configuration and Screenshot sections. It’ better to have a 1024x1768 (real or virtual) screen resolution.

If your operating system is Windows 2000, NT or XP, then you’ll have to copy “gwiopm.sys” to the same folder where “Pionero.exe” is located, if you don’t do this, the parallel port cannot be used. If you have any other Windows version you can delete that file.

Connect the serial and parallel port cables to the decoder.

Dus:

- Serieel poort op minimaal 9600 baud zetten

- parallelpoort (printerpoort) in je computer in de bios op ecp zetten

- “gwiopm.sys” naar dezelfde map kopieren waar “Pionero.exe” staat (staat er bij mij al standaard in)

- Parallel kabel (25 aderig tussen printerpoort pc en parallel poort ontvanger) en serieel kabel (9 aderig tussen compoort pc en compoort ontvanger) aansluiten

Pionero geeft de foutmelding over compoort niet alleen bij problemen met de compoort, maar ook met problemen met de parallelpoort.

Citaat:
4) maak een verbinding tussen k2007 en het frame van de deco.

Waarschijnlijk een typefout, want het moet k2002 zijn

Geplaatst:

heb ook met de 100 en de 200 zitten stoeien ,,,altijd geen verbinding terwijl ik de 1530 en de dreambox of sft wel patch,,,nu heb ik een oudere progamma de pionero 4 beta en die werkt bij mij perfeckt ,,,de pionero 4 the final geen verbinding serial enz dus zal zeggen test die eens?????

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen