Gast Geplaatst: 21 mei 2006 Geplaatst: 21 mei 2006 Hoi, Waarschijnlijk heb ik niet voldoende gezocht, maar een antwoord op deze vraag heb ik niet kunnen vinden op dit forum. Vandaar het volgende: Ik heb net een turkse wok set overgenomen van een vriend van mij. Jammer genoeg heeft hij er niet voldoende COAX kabel bij gedaan om de set hier aan te sluiten. Kunnen jullie mij adviseren welk type COAX kabel ik het beste kan gebruiken? Ik heb nl. al varianten gezien van 50 en 75 ohm. Gr, Robin.
WPW Geplaatst: 21 mei 2006 Geplaatst: 21 mei 2006 klik: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1095670 gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Cool_Mod_E Geplaatst: 21 mei 2006 Geplaatst: 21 mei 2006 Toegegeven, de zoekfunctie geeft weinig prijs: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...ll&vc=1
Gast Geplaatst: 22 mei 2006 Geplaatst: 22 mei 2006 De zoek functie komt met een hoop antwoorden terug alleen had ik nergens 75 of 50 ohm teruggevonden. Dank jullie wel voor de antwoorden.
grunnsat Geplaatst: 22 mei 2006 Geplaatst: 22 mei 2006 Citaat: De zoek functie komt met een hoop antwoorden terug alleen had ik nergens 75 of 50 ohm teruggevonden. Dat is wel eens ter sprake gekomen, maar het zal niet makkelijk terug te vinden zijn. Echter eigenlijk doet het ook niet zoveel ter zake. Je zoekt een kabel die voor satelliet ontvangst gebruikt kan worden, en dat is van belang. Die kabels zijn allemaal 75 ohm, maar niet iedere willekeurige 75 ohm kabel is geschikt! Belden en Hirschmann zijn waarschijnlijk de fabrikanten waar je het best kunt gaan zoeken.
Gast Geplaatst: 22 mei 2006 Geplaatst: 22 mei 2006 Citaat: Citaat: De zoek functie komt met een hoop antwoorden terug alleen had ik nergens 75 of 50 ohm teruggevonden. Dat is wel eens ter sprake gekomen, maar het zal niet makkelijk terug te vinden zijn. Echter eigenlijk doet het ook niet zoveel ter zake. Je zoekt een kabel die voor satelliet ontvangst gebruikt kan worden, en dat is van belang. Die kabels zijn allemaal 75 ohm, maar niet iedere willekeurige 75 ohm kabel is geschikt! Belden en Hirschmann zijn waarschijnlijk de fabrikanten waar je het best kunt gaan zoeken. Als je het maar niet bij de bouwmarkt haalt! Daar ligt de Grijze Coax12 (voor de kabel volgens alle andere winkels) bij diverse onder de noemer kabel voor de satelliet in stukjes van 5 meter... Ze hebben ook de extra dikke witte coax...ook die is maar matig van kwaliteit en vooral de buitenmantel slijt zeer snel; de kern is niet volledig van koper en de kabels zijn ook niet zo dik als je zou wensen... Wat wel een goede kabel is kan je inmiddels wel terugvinden hier dunkt me.
Gast Geplaatst: 22 mei 2006 Geplaatst: 22 mei 2006 Thnx, ik zou dus bijna wel naar de bouwmarkt zijn gegaan. Ik zal eens kijken of ik iets van Belden of Hirschmann kan vinden hier in de buurt.
WPW Geplaatst: 22 mei 2006 Geplaatst: 22 mei 2006 Via internet is een haspeltje koka van 100 meter niet zo duur. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 22 mei 2006 Geplaatst: 22 mei 2006 Je kunt het evt H125 van Belden nemen is 75 ohm alle consumenten LNBF`s zijn 75 ohm. een lengte van 65meter is geen probleem met een 80cm schotel.
Gast Geplaatst: 23 mei 2006 Geplaatst: 23 mei 2006 Citaat: Thnx, ik zou dus bijna wel naar de bouwmarkt zijn gegaan. Nix mis mee, zo'n grijze bouwgigantkabel hangt hier al jaren probleemloos buiten, en die dateert nog uit het analoge tijdperk. De andere kabel aan m'n wok is een oude antennekabel. Omdat beide kabels perfect werken, heb ik nooit de moeite genomen om ze nog te vervangen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen