Toxic Geplaatst: 9 april 2001 Geplaatst: 9 april 2001 Heb sinds kort een DVB-S kaartje van Technotrend, echter werkend heb ik hem nog niet gekregen. Na enige moeilijkheden gaat de installatie goed, kaart geeft geen conflicten en de virtuele netwerkadapter is ook geïnstalleerd. Echter als de applicatie start, en op zoek ga naar kanalen dan zie ik wel een balk verschijnen met de signaalsterkte (wat dus betekend dat de tuner op bepaalde frequenties wel signaal ontvangt), de kaart geeft dan aan dat een kanaal gevonden is, maar slaat dan geen kanaal op, en heb dus ook geen beeld. Ik heb al een heleboel geprobeerd, zowel onder W2kpro, als WindowsME, ook op 2 verschillende PC's waaronder een HP Vectra VL400 PIII en m'n zelfgebouwde kloon (PIII800 256MB). Wie weet nog wat??? DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB Samsung LE40B650, calibrated
Gast Geplaatst: 9 april 2001 Geplaatst: 9 april 2001 De Technotrend is niet zo eenvoudig om te installeren. Nochtans zou deze het moeten doen. Mogelijk op hun site een recentere soft-versie downloaden en hopen dat deze het doet.
Toxic Geplaatst: 10 april 2001 Auteur Geplaatst: 10 april 2001 Die software heb ik al gedownload van de technotrend site, helaas dit helpt niet. Ik begon inderdaad al door te krijgen dat het niet zo simpel is om het werkend te krijgen. De bij de software bijgevoegde textfile is daarbij ook niet erg uitgebreid, deze gaat uit van een non-problemo-installatie. Wel heb ik op buitenlandse board gelezen dat verschillende hardware niet samen gaat met de kaart, en dat ook de bios-instellingen erg nauwkeurig ingesteld moeten worden. Is er niet ergens een faq of een forum die over deze kaart gaat, of wat dan ook, alle info is welkom :-) DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB Samsung LE40B650, calibrated
Ron Geplaatst: 10 april 2001 Geplaatst: 10 april 2001 He naamgenoot.<P>Probeer het eens onder win98.<BR>Onder ME en win2k had ik ook steeds problemen, maar onder win98 heb ik die kaart al in diverse systemen probleemloos geinstalleerd.<P>Groetuh,<P>Toxic - met [Q]
Gast Geplaatst: 14 april 2001 Geplaatst: 14 april 2001 Als je een netwerk kaart gebruikt dan doet ie het bij mijn ook niet, die moet je dus uitschakelen en dan doet de satelitekaart het goed.
Gast Geplaatst: 14 april 2001 Geplaatst: 14 april 2001 Mijn technotrend kaartje werkt perfect onder Windows ME. Ik gebruik de data-only drivers van technotrend.<P>Een handige installatie handleiding kun je vinden op <A HREF="http://www.weethet.nl/dutch/isat_eon_technotrend.htm" TARGET=_blank>WeetHet.NL</A>
Toxic Geplaatst: 16 april 2001 Auteur Geplaatst: 16 april 2001 Ik heb al 2 netwerkkaarten in m'n PC zitten, 1 voor (kabel)internet en 1 voor het interne newerk in huis. Maar ik ben al een hoop wijzer denk ik, ga het een en ander proberen, jullie horen nog wel wat de afloop is, in ieder geval bedankt voor de support! DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB Samsung LE40B650, calibrated
Gast Geplaatst: 16 april 2001 Geplaatst: 16 april 2001 Het is inderdaad zo dat de tt kaart niet lekker werkt als er al een nwkaart inzit maar dit kun je verhelpen door eerst de TT te installeren.W2000 geeft problemen met data only maar ook dit kan je verhelpen.Mocht je evt aanvullende info willen hebben dan kan ik je eea mailen want ben er diep (te diep) ingedoken. zonde van de tijd want je kan alleen descramblen als je een speciale kaart ervoor koopt die ook 400 piek kost. btw internet via sateliet sucks....don't try it. zonde van het geld ze beloven teveel. mocht iemand nog interesse voor zo'n kaartje hebben dan heb ik er 1 voor weinig !
Gast Geplaatst: 16 april 2001 Geplaatst: 16 april 2001 @ all ik heb ook een technotrend sat-kaartje en af&toe heb ie ook kuren bij een fresh install dat ie wel signaal heeft maar geen zenders meer inscant , dit kan je makkelijk verhelpen door de *.tr lijst(waar alle zenders in staan) op te slaan en later weer in te laden , dan heeft ie de zenders weer en kan je bv weer verder voor een update scannen, ik draai multi boot winME, Win2000, XP2462 met nog een interne gewone netwerk kaart erin voor kabel internet en ik heb verder nergens problemen mee ik gebruik driver 1.23b overal ,(onder w2k wel ff opletten met die acpi instellingen ze willen niet op hetzelfde irq samen werken ) die ci modulle kost geen 400 maar 299 zonder kaart<BR>Internet via satelitte sucks...okay unicast sucks daar inderdaad max 35kb maar multicast sucks toch echt niet kan fletchen en daarna komt het spul met 2mb naar onder geen klagen dus..<BR>khep zeker wel intresse in nog een kaart <BR>24/7 transponders monitoren <BR>zie mijn meel mc driver
Aanbevolen berichten