Gast Geplaatst: 23 mei 2006 Geplaatst: 23 mei 2006 Hoi, Ik heb al enige tijd een HP NX8220 en daar zitten 2 kaart lezers in. Een is voor SD kaarten en een SC (bank pas bv) kaarten. Nu heb ik me laten vertellen dat je een pas kan maken die je laptop beveiligd ofwel geen pas heb je ook niets aan de laptop. Klopt dit? En hoe werkt dit? Gr. Ronald
Tonskidutch Geplaatst: 23 mei 2006 Geplaatst: 23 mei 2006 kan.. Ronald761, is software voor die ingebed in de aanmelding (logon) van windroos ervoor zorgt dat een crypt sleutel en gebruikers ID het eigenlijke aanmelden vervangt in veel banken of dienstverleningsbedrijven waar klanten zelf in de buurt van een PC kunnen komen (met klantdata en overige gevoelige data) zie je de Bankbediende eerst altijd de kaart in zo'n kaartlezer stoppen voor aleer hij iets opzoekt of anderszins regelt. als je een beetje googled kom je heel veel systeempies tegen de een beter dan de ander common access smartcard PC protection alle technieken die we als sathobbyisten toepassen zijn een afgeleide van toegangssystemen (access) het is echter een dure software voor een enkel pceetje of laptoppie cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen