jedeje Geplaatst: 24 mei 2006 Geplaatst: 24 mei 2006 Hallo, ik kan 't antwoord niet vinden in een thread of de database, dus maar in een topic de vraag gesteld. Ik heb inmiddels dankzij dit forum m'n 2100A goed afgesteld en wil nu aangezien ik toch nog een switch en een dual lnb heb liggen hier 2 ontvangers op aan sluiten (die toch nooit tegelijkertijd worden gebruikt). De ontvangers zijn of 2 Skystar2 kaarten of een Skystar2 en een Dreambox. Is dit mogelijk? Moet ik nog ergens rekening mee houden? Groet! JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
Gast Geplaatst: 24 mei 2006 Geplaatst: 24 mei 2006 Wat bedoel je met een dual lnb (1 met 2 koppen of 1 met 2 uitgangen?) Als het laatste het geval is dan gewoon 1 tuner rechtstreeks aansluiten en de andere via de motor.Als het eerste het geval is dan is het niet echt zinvol om iets te gaan veranderen.
jedeje Geplaatst: 24 mei 2006 Auteur Geplaatst: 24 mei 2006 Hoi fatfreddy, Ik bedoel het 2de, 1 lnb met 2 uitgangen. Wat ik wil bereiken is dat ik via beide ontvangers de motor kan aansturen (zoals al geschreven ze staan nooit beide tegelijkertijd aan). vandaar de vraag kan er een switch tussen de lnb en de motor. Groet! JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
Gast Geplaatst: 25 mei 2006 Geplaatst: 25 mei 2006 Zal niet lukken , de ene reciever komt dan in de war. Dus je kan maar met 1 reciever je motor aansturen!
Albert_H Geplaatst: 25 mei 2006 Geplaatst: 25 mei 2006 jedeje, wat voor switch bedoel je ? Omdat de motor in één van de beide coax kabels opgenomen wordt zul je dus de ontvanger van waaruit je de motor wilt besturen op die betreffende kabel moeten koppelen. De switch zal dus een handmatige of 12V type moeten zijn waarmee je de kabel met de motor doorzet naar de ene of de andere ontvanger. Als één van de ontvangers een 12V uitgang voor zo'n switch heeft zou je het zo kunnen schakelen dat als die betreffende ontvanger aangeschakeld wordt hij automatisch de coax met de motor opschakelt. Als beide ontvangers nooit gelijktijdig aanstaan is dat geen probleem. Je kunt dan in ieder geval de motor vanuit beide ontvangers besturen. Of die besturing echter goed gaat als je omschakelt weet ik eigenlijk niet. Ronald761 geeft net aan dat de ontvangers dan in de war komen. Dit in de war raken zou te voorkomen zijn door de motor altijd op een vaste sat te zetten voordat er omgeschakeld wordt. Misschien heeft er iemand ervaring met het aansturen van één motor vanuit verschillende ontvangers. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat dat wel moet gaan. Succes met het uitzoeken. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 25 mei 2006 Geplaatst: 25 mei 2006 Ik heb een Skystar2 doorgelust vanaf mijn satellietontvanger. Met beiden kan ik de rotor besturen. Heeft de Dreambox ook een loop-through of LNB-out of loop-out? Zoja: probleem opgelost. Sluit alleen die vrije aansluiting van de LNB af. *** Mocht je de rotor nog niet gemonteerd hebben: zorg dat de beugel en de klembouten goed behandeld zijn tegen roest. Dus extra verf erop, of zo. Bij mij was ie binnen een jaar half verroest.
Albert_H Geplaatst: 25 mei 2006 Geplaatst: 25 mei 2006 Auggie, hoe bestuur jij de motor, met USALS of met standaard DiSEqC ? En gaat het altijd goed ? b.v. als de motor op Hotbird staat, je op de andere ontvanger omschakeld, hem daar op Astra zet en dan weer teruggaat naar de eerste ontvanger. Gaat hij dan automatisch naar Hotbird terug ? Of heb je een bepaald handelwijze die je aanhoudt ? Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 25 mei 2006 Geplaatst: 25 mei 2006 Albert, ik gebruik geen USALS maar heb de satellieten handmatig opgezocht. Mijn ontvanger Strong 4125evo stuurt, zogauw ik 'm aanzet, de rotor naar de satelliet die 'de avond ervoor' stond ingesteld - ook als ik de Skystar2 op een andere satelliet had uitgericht. De Strong 'overruled' de Skystar2. Of ik de rotor met de Skystar2 kan bedienen terwijl de Strong aanstaat weet ik niet - nooit geprobeerd (en mijn Skystar2 is nu kapot door kortsluiting). Ik heb wel problemen met de aansturing via de Skystar2 omdat die er naast lijkt te zitten - en het lijkt zelfs ook wel iets te verlopen. Daar heb ik ooit een topic over geopend. Misschien dat ik iets verkeerd heb ingesteld, misschien snap ik SS2diseqc niet ...ik kom er niet uit. Ik zet de sat-positie (bijv. Hotbird op 0°) daarom handmatig in het SS2Diseqc/Configure schermpje, en klik op gotoXX. Dit werkt comfortabel genoeg. Bij sommige satellieten hoef ik echter in ProgDVB alleen maar een kanaal aan te klikken. Die staan blijkbaar wel correct geprogrammeerd. Ik snap dat niet! Ik heb dus geen USALS/Gotoxx met de Skystar2.
Albert_H Geplaatst: 26 mei 2006 Geplaatst: 26 mei 2006 Bedankt voor je uitleg Auggie. Ik heb de DiSEqC besturing vanuit de SS2 ook nog niet volledig geïnstalleerd. Ik heb op tafel even getest en kan de motor aansturen vanuit SSDiSEqC maar ik heb de motor buiten er nog niet aangehad. De motor vanuit de SS2 besturen als de Strong aanstaat zal niet lukken denk ik, de Strong zal als hij aanstaat alleen het HF doorsturen naar de doorlus uitgang maar de gelijkstroom vanaf de SS2 blokkeren. Daardoor komen ook de 22Khz signalen vanuit de SS2 niet door naar de LNB. Als de Strong uitstaat zet hij de LNB ingang direct door naar de doorlus connector en kun je de LNB volledig vanuit de SS2 besturen. Mocht je een andere SS2 willen hebben, PM mij maar, ik heb er nog wel een liggen en ik wil voor de onderdelen jou defecte wel heben. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
jer49 Geplaatst: 26 mei 2006 Geplaatst: 26 mei 2006 Heb dat al heel lang werkend met een switch.De volgende ontvangers werkten hier prima mee; Dreambox7000(usals)in combinatie met Humax5400 of in combinatie met Max2100s+(usals). Echter slechts 1 ontvanger mag zijn ingeschakeld.De ander op standby. "het daghet in het Oosten, het lightet overal; hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"
Gast Geplaatst: 26 mei 2006 Geplaatst: 26 mei 2006 Leuk topic.....ik heb vandaag de Humax HDCI 2000 gekocht en sluit hem aan op de loopthrough van mijn Humax 5400. Ik wil ook met beide receivers mijn Diseqc (Moteck 2100) aansturen. Zal dit lukken, of kan ik beter eerst met de 5400 naar sateliet sturen, dan op stand bye en dan pas de 2000 aanzetten??!! Ik denk namelijk ook dat het omschakelen problemen geeft, omdat in de motor maar een positie per sateliet wordt opgeslagen......
jedeje Geplaatst: 3 juni 2006 Auteur Geplaatst: 3 juni 2006 Citaat: Leuk topic..... Ja vindt ik ook, ik ga nu het weer het toe laat de verschillende opties hier besproken eens uitproberen. Alvast bedankt voor alle reacties. Uiteraard laat ik weten welke optie bij mij het beste uitpakt. Groet! JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen