Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?


station_hendrik

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Fatfreddy
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Fatfreddy
In Zweden is het dan ook niet zo dicht bevolkt.

Ja en Saab raken ze ook al kwijt :D


Je slaat de spyker op zijn kop.

Weet overigens eerlijk gezegd niet hoe ik daar over moet denken ( gaan ze zich op stuk lopen vrees ik ) maar dat terzijde.



Ben meerdere keren wezen skiën in Zweden, in Idre en Sälen, regelmatig temperaturen van rond de min 20 meegemaakt maar toch is de kou daar anders dan hier, althans zo heb ik het ervaren.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar ben je lekker mee, ik hoor net op de radio:

“Mocht u morgen lang op weg gaan, neem dan dekens en voedsel mee voor onderweg” cry.

 

Gelukkig heb ik nog een camping koelkastje om mijn levensmiddelen onderweg te bewaren. laugh

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Massale vogelsterfte in buitengebieden in twenthe.

 

ben met de hond gaan lopen rutbeek en omgeving,ben nog nooit

zoveel dode vogels tegengekomen vooral meeuwen en zangvogels

dit is toch wel de langste winter sinds jaren!

laten wij toch voor al, onze zangvogels in tuin gaan voeren

ze hebben het erg zwaar.

veel vogels uit [rusland?] zijn hier al neergestreken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Ben meerdere keren wezen skiën in Zweden, in Idre en Sälen, regelmatig temperaturen van rond de min 20 meegemaakt maar toch is de kou daar anders dan hier, althans zo heb ik het ervaren.


Ja, daar heb je gelijk in... Ik heb het bij -32 al minder koud gehad dan in NL bij -7.
Veel heeft te maken met de luchtvochtigheid... maar ook hoe je er zelf tegenaan kijkt.
Toen ik hier weer terug was, stond ik rustig het ijs en de sneeuw van de auto af te halen in een trui... het was niet echt koud vond ik... de buurman kwam naar buiten alsof hij op Nova Zembla de ijberen wou gaan voeren. De goede man stond gewoon te beven van de kou, en daardoor schoot het bovendien totaal niets op...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige


Ja, daar heb je gelijk in... Ik heb het bij -32 al minder koud gehad dan in NL bij -7.
Veel heeft te maken met de luchtvochtigheid...



?? Luchtvochtigheid ??? ik dacht altijd dat met temperaturen onder het vriespunt de lucht droog was en dat de wind degene is die het kouder laat aanvoelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Origineel bericht van: Sverige


Ja, daar heb je gelijk in... Ik heb het bij -32 al minder koud gehad dan in NL bij -7.
Veel heeft te maken met de luchtvochtigheid...



?? Luchtvochtigheid ??? ik dacht altijd dat met temperaturen onder het vriespunt de lucht droog was en dat de wind degene is die het kouder laat aanvoelen.


Op mijn weerstation zit ook een gedeelte met "Windchill", en die is bij -8 en een windje van een kracht of 3 al snel een -18.

Het is nu overigens -6 en de Windchill staat op -14. Windkracht is ook 3. Hoe de berekening precies in elkaar zit weet ik niet.

Op Wiki vondt ik nog wel dit;

Citaat:
Onder extreme weersomstandigheden zijn in Nederland gevoelstemperaturen opgetreden van -23 graden in het zuiden tot -28 graden in het noorden van het land (14 januari 1987). Het KNMI vermeldt de gevoelstemperatuur bij waarden lager dan -15 graden.


Maar hopen dus dat het niet hard gaat waaien....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier tegen Stadskanaal aan, geen sneeuw, veel wind (6) en een temp van -2.

Nog geen sneeuw.

 

Voelt berekoud aan buiten. De marktkooplui zijn blijkbaar ook thuisgebleven, er waren maar een handjevol met kramen.

 

Volgens Pietje P. op RTVNoord, krijgen we het vanavond en vannacht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...