Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Inmiddels mijn router verhuisd naar de meterkast.

Tussen de splitter en router 30cm kabel.

Uitvoerig getest met kabeltester.

Conclusie: geen enkel snelheidsverbetering.

Dus alle kabels weer voorzien van de juiste connectoren

en teruggebracht in de oude staat.

Nu weet ik het niet meer. Ik ga in ieder geval Solcon

(icm BBned) erop aanspreken. Want met 2056 maar 480 kb/s

halen is wel heel erg bedroevend.

Overigens, de snelheidsverhoging kwam als geschenk uit

de hemel zlefs met een prijsverlaging . . . van enkele euri's.

Maar het resultaat is 0,0.

Nogmaals, wie het weet mag het zeggen.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Contact gehad met Solcon (zeer indringend, maar

wel goed onderhoudend).

Maar zij kwamen ook niet verder dan 440 / 212 (D/U).

Zij hebben het vervolgens neergelgd bij BBNed

en gemeld als storing. Nu maar afwachten.

Wordt vervolgd.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

Ik heb direkt-adsl van kpn,1,5 Mb/256kb. als ik iets van internet haal gaat dat met zo'n 150 kb/s . Ik heb alleen een bedrade modem,en geen telefoon van kpn. heb een kort kabeltje van < 1 meter tussen de muur en de modem,en een 10 meter kabel tussen de modem en de pc. de vorige modem was draadloos en sneller,maar die apparatuur werkte niet correct. Steeds problemen met de versleuteling,en wegvallen van de verbinding. Is er in mijn geval nog iets aan snelheid te redden? Niet dat ik het superbelangrijk vind,want ik surf alleen,en download bijna nooit wat...

PS : PC verplaatsen is geen optie.

Geplaatst:

Ik had het niet over de afstand tussen je meterkast en je router maar over de afstand, tussen je huis en de centrale waarvanuit het signaal naar je huis gaat. Ik schreef immers al dat dat hier ongeveer 5,8 km is. Voorheen sloot KPN niemand aan die meer dan 5 km van de centrale woonde. Waarom ze dat nu wel doen mag je raden. Ze verliezen immers veel klanten.

Gerrit

Geplaatst:
Citaat:
Ik had het niet over de afstand tussen je meterkast en je router maar over de afstand, tussen je huis en de centrale waarvanuit het signaal naar je huis gaat. Ik schreef immers al dat dat hier ongeveer 5,8 km is. Voorheen sloot KPN niemand aan die meer dan 5 km van de centrale woonde. Waarom ze dat nu wel doen mag je raden. Ze verliezen immers veel klanten.

Waarom ze dat wel doen is omdat gebleken is dat het wel degelijk mogelijk is, maar wel op een lagere snelheid. Dat jij je nog steeds gebeten voelt door KPN omdat je de snelheid niet haalde die ze beloofden is je goed recht (KPN had dat ook nooit moeten zeggen) maar als je op google zoekt naar afstanden voor ADSL zie je snel genoeg dat op een hogere afstand geen hoge snelheid mogelijk is. Met goeie bekabeling van de centrale naar je huis toe valt het overigens allemaal wel mee, jij haalde 3 Mbit als ik het me goed herinner terwijl op jouw afstand 512kbit/s maar gehaald zou kunnen worden met gewoon ADSL. Het zou er bij mij (2,5km.) van afhangen of ik 10Mbit kan krijgen, maar ik haal ook gewoon een Mbit of 14..

Ze verliezen trouwens niet zo heel veel klanten als ze dat terug zouden draaien hoor, ik geloof dat slechts 4% van de mensen in Nederland meer dan 5km van de centrale zit. Dat is voor een bedrijf als KPN verwaarloosbaar.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Nou ik had voor dat ik KPN IP bestelde, al te horen gekregen (van een systeembeheerder)dat de afstand wel wat uit maakt bij ADSL, en dat de opgegeven snelheid die KPN aangeeft (6000KB/s) niet gehaald zou worden. Toen ik dat bij de helpdesk aangaf, zei men dat dat niet klopt en dat hun de snelheid geranderen. Ik heb er toen uitdrukkelijk bij gezegd dat voor mij de snelheid erg belangrijk is en dat ik met minder geen genoegen zou nemen. Het antwoord was "geen zorgen meneer wij garanderen de snelheid". Had men gezegt dat ik rekening moest houden met verlies i.v.m de afstand tot de centrale had ik het instalatie pakket niet eens besteld. Heb klacht brief gestuurd en zou binnen 4 weken antwoord krijgen. Dat is begin april geweest. heb nu nog geen antwoord van KPN. Hebben het wel erg druk met klachten denk ik dan.

Gerrit

Geplaatst:
Citaat:
Hierbij nog een tabel zoals afstanden gelden bij BBNed:

El Piño:

een vernieuwde table. Zie bijlage.

@ Con,

Als we ook even naar de stats van je modem kijken, dan zien we dat de CRC errors oplopen aan de kant van het modem. Dat houd in dat de data die jouw modem verzend al corrupt is. Wat meestal door een defecte CPE/bekabeling veroorzaakt wordt. Tevens zie ik een SNR van 3dB wat voor een stabiele verbinding minimaal 6db moet wezen. Dat kan ook een afstands issue wezen, wat ook weer betrekking heeft op de CRC errors van jouw Modem en vandaar dus ook het laag intrainen van de verbiding. Het kan in dit geval nog vanalles wezen, dus wacht het onderzoek van Solcon/BBned af en post de resultaten als je wilt.

Gr. Badre

post-14647-1318258698,41_thumb.jpg

Geplaatst:

@badre

Bedankt voor jou reactie.

Ik zal zeker melden hoe dit afloopt.

Solcon heeft wel duidelijk aan mijn verstand gepeuterd als

het aan mijn thuissituatie ligt het gelijk een hoop geld kost.

Dus nu maar hopen dat ze iets vinden.

Ik heb overigens mijn kabels getest en mijn modem/router

in mijn meterkast geplaatst. Niets mocht iets baten.

Dus nu maar afwachten.

HG CC

Geplaatst:
Citaat:
Had een 6000 Kb/s abbo. Haalde via ADSL2 iest meer dan 3000 KB/s afstand tot centrale is hier 5,8 km.

No way dat je op 5800 mtr nog een dergelijke verbinding overhoud. Als een en ander zou kloppen moet je speed zo rond hooguit de 1 mbit liggen en niet het 3 voudige daarvan. meetfout of afstand tot centrale is aanzienlijk kleiner. KPN of wie dan ook garandeert nooit een snelheid, staat altijd een * bij, wat je krijgt is een bijgesteld abbo naar wat het dichtst bij 3 mbit in de buurt komt.
Alleen bij geen connect beëindigen ze het contract.
Geplaatst:

Dat * stond er bij InternetPlusBellen Basic Pakket niet bij kijk maar

InternetPlusBellen Basic

Downloadsnelheid 6 Mb/s en uploadsnelheid 768 Kb/s

BelOnbeperkt Weekend: bel gratis in het weekend en 's nachts*

Gratis installatiepakket

Maximaal 2 gesprekken tegelijkertijd**

Bij InternetPlusBellen Extra

Downloadsnelheid 8 tot 12 Mb/s*** en uploadsnelheid

1.024 Kb/s

Waarbij de 3 sterretjes staan voor

*** De download snelheid met InternetPlusBellen Extra is afhankelijk van factoren, zoals de kwaliteit van de lijn, de afstand tot de centrale en de gebruikte apparatuur. Heb het hier over ADSL2

Hier is de afstand van de centrale tot mijn huis absoluut 5,8 km. Heb de afstand met mijn auto gecontroleerd. Gemeten met Speakeasey - speedtest

ADSL was 3012 KB/S Nu met @home via de kabel is dat ongeveer 4800 KB/S op het breedband Abo van 47,95

Gerrit

Geplaatst:
Citaat:
Hier is de afstand van de centrale tot mijn huis absoluut 5,8 km. Heb de afstand met mijn auto gecontroleerd. Gemeten met Speakeasey - speedtest

Gerrit,

das geen accurate meting, zelfs niet met een routeplanner. Er is maar 1 manier om jouw lijnlengte te bepalen en dat is met een 4telmeting
van KPN op een "kale" lijn. Wat ik weet is dan dat er zelfs een verschil van 2km in kan zitten tussen een 4tel en jou methode. Dus ik zou niet teveel afgaan op routeplanner etc..

Gr. Badre
Geplaatst:

Ik ga niet af op een routeplannner. Ik schreef immers al dat ik van de centrale naar mijn huis ben gereden met mijn auto wat overigens een rechte lijn is langs een provinciale weg hier en dan ga ik niet steggelen over een verschil van 100 meter. Ze zouden de kabel wel wat korter kunnen maken door er een stuk tussenuit te halen (grapje). Waar het hier om gaat is dat de afstand wel wat uitmaakt en dat ze bij de KPN IPB klantanservice naar mij 5 verschillende verhalen hebben opgehangen en nadien was de monteur degene doe toegaf dat het wel wat uitmaakt en dat de opgegeven snelheid niet gehaald zou worden. Dat is van klantenservice toch geen correct informatie verstrekken naar de klant toe. En nogmaals ik als klant krijg hier niet het gene dat ik had afgesloten en du hoef ik het niet. Wat de betroubaarheid van het meten met speedtest betreft is het zo dat bij @home, hier tenminste, de opgegevensnelheid van het pakket bij benadering wel wordt gehaald.

met 2 verschillende speed tests meten zal ook 2 verschillende waardes te zien geven als ook het zelfde traject meten met 2 verschillende auto`s. Wat de route planner betreft geeft deze zo goed als de zelfde afstand weer als met mijn auto de verschillen zijn te verwaarlozen.

groet Gerrit

Geplaatst:

Die kabel is korter dan 5800 meter punt uit. En dan mag je er nog zo vaak langsrijden als je wilt, ik vermoed dat ergens halverwege het traject een telco steunpunt is opgericht.

Slechte zaak dat je van 5 verschillende medewerkers wat anders hebt gehoord. Die gasten baseren zich vermoedelijk ook op een postcode test. Gezien het feit dat het niet klopt met de praktijk doet de aanwezigheid van dat steunpunt vermoeden.

Geplaatst:

Effe een domme opmerking, maar zou het mogelijk zijn halverwege effe de kabel opgraven en een versterker (oid) ertussen?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Theparasol schreef: [Die kabel is korter dan 5800 meter punt uit.} nou de afstand is 5,8 km en zeg ik ook maar punt uit. Ik krijg immers van die centrale signaal dus moet de kabel toch ook zo lang zijn. Of er verder nog iets tussen zit weet ik niet,en dat zullen ze bij klantenservice ook wel niet weten dus daar vraag ik niet eens naar. En dat ze hier in ons kleine gehucht geen nieuwe centrale zullen aanleggen is wel zeker gezien het beperkt aantal abonnees. Als ze dat wel zouden doen, dan was de situatie geheel anders.

groet Gerrit

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen