Ga naar inhoud


DB7000S_Geen ftp / telnet ???


MAJOOR

Aanbevolen berichten

Hoi ,

 

Wie kan mij helpen met DB7000S_Geen ftp / telnet ???

 

Ik krijg van mijn router een ip adres toegekend dit is ok !

Ik kan via internet ALLES downloaden ,dit is ook ok!!

Als ik met FW6.3 verbinding wil maken ,gaat het NIET ?

Als ik telnet krijg ik deze melding:

 

Bezig met verbinding maken met 192.168.1.4...Kan geen verbinding met de host mak

en, op poort 23: De verbinding is mislukt

 

Alvast bedankt,

MAJOOR

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet je zeker dat 192.168.1.4 nog steeds het IP-nummer van je box is?

Standaard (als je het niet uit hebt gezet) staat DHCP aan, en krijgt de box elke keer dat-ie opstart een ander ip-nummer.

Je kunt het ip-nummer nakijken (en dhcp uitzetten, zodat het ip-nummer niet meer verandert) via Menu (Dream toets) - Setup - Expert setup - Communication Setup

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de gegevens die je hier geeft kan je eigenlijk maar 1 conclusie trekken... de dreambox heeft een ander IP nummer dan FW denkt. Een beetje image afhankelijk, maar vrijwel alle images hebben een optie om de netwerk instellingen van de dreambox weer te geven, het IP nummer wat daar staat moet je in FW ook instellen. Andere optie : Dreambox Control Center op de PC gebruiken. DCC heeft een optie om de dreambox op IP nummer te zoeken (weliswaar met de beperking dat het IP nummer wel binnen je lokale netwerk - bepaald door het subnetmask - valt, maar als je met DHCP werkt zoals je aangeeft en DHCP op de dreambox ook aanstaat moet dat lukken)

Groet, Skippy2

 

weer veel te langzaam zitten tikken, dus een beetje overlap met lion.. De opmerking dat je via DHCP steeds een ander IP nummer krijgt is niet (altijd) correct, het is helemaal afhankelijk van de instellingen van het systeem wat als DHCP server werkt. Vaak is dat het modem/router en daar kun je instellen hoe lang een bepaald systeem een IP nummer mag gebruiken - leasetime -. De leasetime kun je oneindig lang maken maken of op statisch zetten -weer router afhankelijk waar je dat doet- zodat je eigenlijk vaste IP nummers toekent aan vaste systemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Weet je zeker dat 192.168.1.4 nog steeds het IP-nummer van je box is?
Standaard (als je het niet uit hebt gezet) staat DHCP aan, en krijgt de box elke keer dat-ie opstart een ander ip-nummer.
Je kunt het ip-nummer nakijken (en dhcp uitzetten, zodat het ip-nummer niet meer verandert) via Menu (Dream toets) - Setup - Expert setup - Communication Setup

Suc6, Lion.


@Lion251

Zoals ik geschreven heb,mijn ip is toegekend door de router ,dhcp uitgezet en terug save.
Ik kan alles downloaden via internet ,maar kan mijn db niet benaderen met FW6.3 of met telnet,krijg steeds de melding:

Bezig met verbinding maken met 192.168.1.4...Kan geen verbinding met de host mak
en, op poort 23: De verbinding is mislukt

Alvast bedankt,
MAJOOR

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Majoor,

 

Misschien blokkeert je firewall op je pc de locale poorten 21 ( ftp ) en poort 23 ( telnet ) ?

Of je inlogname / password van je dreambox staat in fw 6.3 niet goed ? ( standaard: root / dreambox )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Majoor,

Misschien blokkeert je firewall op je pc de locale poorten 21 ( ftp ) en poort 23 ( telnet ) ?
Of je inlogname / password van je dreambox staat in fw 6.3 niet goed ? ( standaard: root / dreambox )

Met vriendelijke groet, paardengek


@paardengek,
De firewall op mijn pc is ok , want ik kan met mijn ander db wel ftp/telnet.
Wat de betreft de logname / password is root / dreambox

MAJOOR

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...