Ga naar inhoud


2wegverkeer via sat?


Gast

Aanbevolen berichten

Een vraagje:<BR>Is het al legaal mogelijk om via de sat te internetten zonder dat je er nog een telefoonlijn naast houdt?<BR>Het lijkt mij namelijk dat als je via de sat gaat 'zenden' en ook een zendvergunning nodig bent of zoiets.<BR>Ik zit zelf via de kabel te internetten en haal soms een cps van 200. Is opzich wel snel maar het lijkt mij dat de sat meer megelijkheden heeft qua snelheid. Moet hoger kunnen, toch?<P>//FLeX

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is dat allemaal wel legaal, maar heb je die prijzen al eens gezien ???<BR>Zolang je niet in de sahara woont zou ik het maar bij je telefoonverbinding houden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg dat wel, het twee-weg systeem kost handenvol geld. De goedkoopste in Europa is de Ierse provider Web-sat. Maaaaaaaaar ... er komen meerdere op de markt. In het Franse tijdschrift Tele Satellite staat er een artikel over Eutelsat welke voor betaalbare prijzen dergelijk systeem op termijn zal aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou.... poeh poeh, daar zit je dan met je gigantische 16kb upload.... sukt dus gewoon, voor die duizende eurows aan hardware en stuff vin ik dat dus gewoon zonde van je tijd en geld. zelfs als een bedrijf zoiets zou kopen snap ikt nog nie... zit je lekker met ze 2en beetje aant mailen duurt het nog 20 lichtjaren om 500k weg te krijgen... <P>noem je dat trouwens ook 'breedband'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in een buitengebied woont heb je natuurlijk weinig keus als je breedbandig wilt internetten (Essent heeft net aangekondigd dat ze de provincie Groningen maar laten voor wat het is , dankjewel heren) dus blijft satelliet de enige optie. Blijft natuurlijk het feit dat ik ook niet voor duizenden guldens ga investeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by bertwin:<BR><STRONG>nou nou.... poeh poeh, daar zit je dan met je gigantische 16kb upload.... sukt dus gewoon, voor die duizende eurows aan hardware en stuff vin ik dat dus gewoon zonde van je tijd en geld. zelfs als een bedrijf zoiets zou kopen snap ikt nog nie... zit je lekker met ze 2en beetje aant mailen duurt het nog 20 lichtjaren om 500k weg te krijgen... <P>noem je dat trouwens ook 'breedband'</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Deze <A HREF="http://www.freenet.de/freenet/tarifanmeldung/sat_dsl/index.html" TARGET=_blank>http://www.freenet.de/freenet/tarifanmeldung/sat_dsl/index.html</A> kost dus 178 mark per maand en:Ultraschnell:<BR>Downstream: 1 MBIT / Sek. oder mehr. Damit schneller als kabelgebundenes DSL.<BR>Upstream: 150 Kbit / Sek. - schießen Sie Ihre Daten mit mehr als doppelter ISDN-Geschwindigkeit ins All und in die Welt!<P>Dus upload 150 Kb en geen 16 zoals jij beweert.<P> greenchainsaw.gif <BR>[ 08-06-2001: Message edited by: xarxar ]<p>[ 08-06-2001: Message edited by: xarxar ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR><BR>Dus upload 150 Kb en geen 16 zoals jij beweert.<BR><HR></BLOCKQUOTE><P>klopt helemaal... ik bedoelde eigenlijk 16 kBytes<P>maar 150Kb is volgens mij nog minder dan die 16kb die ik eerst bedoelde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker verwarrend altyd , Die 1MB is dus maximaal 128KB per sec. dus niet zo super snel en helemaal niet sneller als kabel LOL gekke duitsers..!!! hier is ie gecapped tot 3.8MB dus ik haal max 480KB/sec ongeveer dus gewoon onzin dat het sneller is , over de upload speed , 150Kbit is dus 20KBytes .... ik heb 15KBytes=128kbit en betaal de helf van wat dat moet gaan kosten en ik heb een performance die 4x zo goed is als je het nu al met die waardes verglijkt wat hun opgeven , want die 1MB is bij lange na niet gegarandeerd remember eon ook max 1MB unicast en die is nooit maximaal gehaald en nu zeker niet meer , starspeeder zegt ook 400Kbit dus max 70KB's die haal je nu nog ... maar als er teveel user komen stopt het abbo verhaal of ze toveren er een 2de transponder bij , en aangezien de snelheid waarmee ze dit al hebben opgestard zal dat dus ook alweer een 10 jaren plan worden laugh.gif" border="0 <P>Btw het 2weg geintje is alleen nog voor duitsland shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by happysat:<BR><STRONG>Lekker verwarrend altyd , Die 1MB is dus maximaal 128KB per sec. dus niet zo super snel en helemaal niet sneller als kabel LOL gekke duitsers..!!! hier is ie gecapped tot 3.8MB dus ik haal max 480KB/sec ongeveer dus gewoon onzin dat het sneller is , over de upload speed , 150Kbit is dus 20KBytes .... ik heb 15KBytes=128kbit en betaal de helf van wat dat moet gaan kosten en ik heb een performance die 4x zo goed is als je het nu al met die waardes verglijkt wat hun opgeven , want die 1MB is bij lange na niet gegarandeerd remember eon ook max 1MB unicast en die is nooit maximaal gehaald en nu zeker niet meer , starspeeder zegt ook 400Kbit dus max 70KB's die haal je nu nog ... maar als er teveel user komen stopt het abbo verhaal of ze toveren er een 2de transponder bij , en aangezien de snelheid waarmee ze dit al hebben opgestard zal dat dus ook alweer een 10 jaren plan worden laugh.gif" border="0 <P>Btw het 2weg geintje is alleen nog voor duitsland shocked.gif" border="0</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Mijn ISDN lijn is 6,4 kB is 66 kbit volgens DU-meter.<P>Dus 150 kbit=14.5 kB is meer als dubbele ISDN snelheid upload <P>en 1Mbit=bijna 100 kB dus bijna 16 keer zo snel als een enkelvoudige ISDN lijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Yoh,<P>Ik had een Web-Sat systeem en het kostte 250 Euro per maand. Ik had wel beperkt dataverkeer maar via de EON download File-Fetch om zo het dataverkeer tot een minimum te beperken.<P>Wil je een betere verbinding kijk eens op <A HREF="http://www.internet-skyway.com" TARGET=_blank>http://www.internet-skyway.com</A> <P>Het is gewoon duur up/down, en via web-sat zit je achter een netwerk dat absoluut niet toegankelijk is. (pingen naar mijn ip-adres ging niet en ik kon ook geen serversoftware draaien)<P>internet-skyway heeft deze mogelijkheid wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bedrijf Hughes Network Systems zal binnenkort een nieuwe dienst starten: DirecWay. Via een satelliet zal hiermee overal ter wereld een breedband-internetverbinding te krijgen zijn, met een snelheid van kabelmodem-niveau. Op zich natuurlijk erg handig voor mensen die zich buiten het netwerk van de plaatselijke kabelprovider bevinden, ware het niet dat de kosten best wel hoog liggen. Voor DirecWay zal in de eerste plaats al een aanschafbedrag van zo'n 700 dollar (1800 gulden volgens de huidige koers) betaald moeten worden, waarna per maand nog eens ongeveer 65 dollar (170 gulden) overgemaakt zal moeten worden. <P>Dit zijn natuurlijk prijzen waar je best even van zal schrikken, maar fanatieke internetgebruikers die toegewezen zijn aan een modem zullen het er misschien toch wel voor over hebben. Een groot voordeel van deze dienst ten opzichte van veel andere satelliet-internetdiensten is dat het een twee-weg verbinding is. Uploaden via een analoge lijn is er dus niet meer bij. Vanwege de hoge kosten zal de dienst echter niet veel gebruikt worden, zo verwachten ook de analysten:<P>Satellite Internet services are a potential alternative to cable modems and DSL (digital subscriber lines)--the two leading broadband Net access options. Satellite Net technologies offer an easier option for linking rural and hard-to-reach communities when compared with traditional terrestrial networks, such as cable and DSL. However, most industry analysts expect that satellite Net access will remain limited in use. <P>At $60 to $70 per month, Hughes' DirecWay is significantly higher priced than cable and DSL, both of which have seen recent price increases putting them at about $50 per month on average. Plus, the high up-front costs of equipment and installation for satellite Net access could force average city-dwelling and suburban consumers to shy away. Thus, DirecWay and other satellite Net options, some of which are expected in two to five years, may be most popular with remote consumers.<P>Lees er meer over bij CNET of surf richting de site van DirecWay.<BR>Gerelateerde nieuwspostings (openen in nieuw window)09-11-2000: Tweeweg internet via de satelliet28-08-2000: Microsoft komt met 2-weg satelliet internet14-07-2000: Hardwareinfo.net over internet via de satelliet

Link naar reactie
Delen op andere sites

De officiele dealer is <A HREF="http://www.tisc.nl" TARGET=_blank>www.tisc.nl</A> en ze hebben het alleenrechtverworven voor nederland. De kosten van de installatie bedragen 7.500,= Je krijgt dan een ontvangstkaart en een zendkaart (Het kost je dus 2 sloten in je pc), een 20 meter coax een schotel een LNB en een zendkop.<BR>Meeste informatie kan je vinden op <A HREF="http://www.web-sat.com" TARGET=_blank>www.web-sat.com</A> <BR>Gezien de beperkte hoeveelheid traffic wat je binnen het standaard account van 250 euro/maand mag gebereren is het nog duurder dan een huurlijn van de KPN frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR><BR>Monthly subscription, based on one-year commitment<BR>(including 200 Mb download and 20 Mb upload free of charge per month) <BR><HR></BLOCKQUOTE><P>WAAAAAAAAAAT!!!! ZOVEEL!!<P>ROTFL!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...