Gast Geplaatst: 26 mei 2006 Geplaatst: 26 mei 2006 dag medevrienden, ik heb een probleem met mijn pc en dat is: als ik de pc aanzet loopt ie vast bij de eerste scherm daar staat dan 'memory test' en blijft dan daar vastzitten weet iemand mischien hoe ik dit kan verhelpen?
Thomas2000 Geplaatst: 26 mei 2006 Geplaatst: 26 mei 2006 Geheugen defect. Misschien dat er meerdere reepjes in zitten en kan je er eens een uittrekken om te checken welke de boosdoender is. Wat voor geheuegn heb je (sd/ddr/ddr2)? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Hendrik007 Geplaatst: 27 mei 2006 Geplaatst: 27 mei 2006 En om d'r dan zeker van tezijn dat je geheugen goed functioneerd zou je dit kunnen test met Memtest (tedownload onder aan de pagina). Dit progje brand je dan op cd en kun je automatisch laten opstarten als je de pc reset. Dan laat je hem een aantal uurtjes draaien en kun je, als je het wel lang genoeg vind geweest, hem afbreken. (wel voordat je hem afbreekt kijken of er errors zijn, aangezien het progje zich direct afsluit) succes! Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
Gast Geplaatst: 27 mei 2006 Geplaatst: 27 mei 2006 het gaat hier om een oude pc namelijk een pentium 1 en heft heeft een ssm geheugen als ik het goed zie , maar soms gaat het verder dan het regel : 'memory test' en staat er dan achter memory test (327845) o.k dus ik snap het echt niet..... mvg,
Penthe Geplaatst: 28 mei 2006 Geplaatst: 28 mei 2006 Citaat: het gaat hier om een oude pc namelijk een pentium 1 en heft heeft een ssm geheugen als ik het goed zie , maar soms gaat het verder dan het regel : 'memory test' en staat er dan achter memory test (327845) o.k dus ik snap het echt niet..... mvg, AHA ik heb ook nog een pentium 1 en die had exact zelfde, geheugen maakt slecht kontakt, dus even je handen op de verwarming(anti statisch) bankjes eruit en er weer in zodat ze weer beter kontakt maken en je pentium 1 rolt weer als een trein.
Gast Geplaatst: 28 mei 2006 Geplaatst: 28 mei 2006 @ penthe wat bedoel je met bankjes? de ssm kaarten? mvg,
Penthe Geplaatst: 28 mei 2006 Geplaatst: 28 mei 2006 Citaat: @ penthe wat bedoel je met bankjes? de ssm kaarten? mvg, Ik bedoel even je handen op je verwarming en je geheugen eruit halen en weer terug plaatsen, en ja dat noem je geheugen bankjes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen