Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet of ik de enige ben met dit probleem maar zijn er meer mensen die de Europstar satteliet van Starspeeder neit kunnen vinden. Heb de software van de kaart ingesteld op de frequentie van de kaart gezet op de frequentie die door Starspeeder gegeven is maar wat ik ook draai ik vind niets. Op Astra krijg ik wel gewooon signaal. Kan Starspeeder uberhaupt wel gevonden worden met een 60 cm schotel ? Oh ja in de Hopperguide stond nog een frequentie voor een PAL testcard kan die gewoon met een analoge ontvanger gevonden worden want ook die hebben we natuurlijk niet kunnen vinden *snik* .

Geplaatst:

Met een 60 cm schoteltje krijg je nochtans een "knal" van een signaal binnen. Zonder meetapparatuur is de Europe*Star niet gemakkelijk te vinden. De schotel moet alleszins een weinig voorover hellen, naar de grond kijken dus, dit komt door de lage elevatiehoek op 45° Oost. Probeer eerst eens met de Turksat op 42° Oost te vangen, dan nog een kleine draai van 3° en je moet hem vinden. Houdt er ook rekening mee dat het millimeter-werk wordt.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nou ik heb het helaas niet zelf kunnen klaarkrijgen en heb het laten doen, maareh nou kon ik gisteravond voor het eerst gebruik maken van de Starspeeder en werkte het eerst niet tot een uur of 10 (dat was aangegeven op de website men was bezig met een configuratie ?!) maar toen het spul uiteindelijk liep kwam ik niet verder dan 15 tot 20 kb op sites waarvan ik weet dat ik makkelijk 150 tot 300 kan halen op mijn werk, verder heb ik er last van dat er na een half uur er verder niets meer wordt doorgegeven en ik zo'n 10 minuten moet wachten voor ik weer wat binnenkrijg, heeft dat nog steeds met die configuratie te maken ? Iemand ?

Geplaatst:

Zou mogelijk zijn, maar Starspeeder zijn de laatste maand constant aan 't werken ofwel aan de uplink, ofwel aan de backbone zijde, ofwel is Cable and Wire ergens mee bezig, het zit nog echt in zijn kinderschoenen. Maar dikwijls loopt het dan zéér snel, in de orde van Adsl. Wij kunnen helaas niet meer dan geduld hebben.

Geplaatst:

Ben nog ff verder gaan spitten en heb nog een Brits forum gevonden waar wat makkelijker aan informatie is te komen, aangezien de pagina's van Hertzinger niet zoveel informatie geven. Zo was bijvoorbeeld gistermiddag de satteliet uit de lucht en was gisteravond de symbol rate tijdelijk verandert wat nog niet te lezen was bij Hertzinger.Maar als ik de verhalen zo lees zit het er aan te komen.

Geplaatst:

Klopt. De Symbol Rate is sinds enkele dagen 6.628 i.p.v. 27.500<BR>Waarom Hertzinger dit niet op hun site publiceert of hun klanten hiervan niet op de hoogte brengt is voor mij ook een raadsel. Maar ik heb daar wel mijn bedenkingen over en wil hierover niet uitwijden, omdat dit niet de gang van zaken is op dit forum.<BR>Zoals ik reeds meldde in andere topics komt Actisat eraan. Bij een laatste contact met Eric Aubry (Actisat) vernam ik dat zij bezig zijn met de testen van een 5-tal verschillende DVB kaarten. Het opstarten werd verplaatst naar september (onder voorbehoud!), wegens verlof perioden en de nodige werkzaamheden.

Geplaatst:

(Zucht) Starspeeder heeft zijn Symbol Rate terug gewijzigd, nu naar 12.256

Geplaatst:

Tsh=ja het is maar afwachten op dit moment, ik wil van de week nog eens kijken hoe het multicast gedeelte bij EON werkt want zoals Starspeeder op dit moment werkt wordt ik ook niet vrolijker, heb in het verleden ook ooit Superweb meegemaakt en daar heb ik 6 maanden moeten wachten tot het begon te werken, en om heel eerlijk te zijn voel ik er weinig voor om weer 6 maanden te wachten. Weet iemnand trouwens ook waar op de website van Hertzinger de voorwaarden staan ? Ik kan nl. nergens iets vinden over opzegtermijnen enz.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.