Gast Geplaatst: 22 juli 2001 Geplaatst: 22 juli 2001 hallo .....<BR>ik heb een schotel gericht op de astra<BR>maar nu wil ik ook internet op mijn pc<BR>wat heb ik nodig ?<BR>ik hoef geen tv tekijken op de pc<BR>maar wil wel snelheid<P>ronald
Gast Geplaatst: 23 juli 2001 Geplaatst: 23 juli 2001 Het volgende materiaal heb je nodig. Een DVB kaart, een schotel van 60 cm, een Lnbf. De aanschaf van dit materiaal kost rond de 12.000,-Bfr (fl 655) dit materiaal kan je aankopen in de betere satshops.<BR>Om toch wat snelheid bij het surfen te hebben kan je enkel bij Starspeeder terecht. Europe Online is traag en stopt vermoedelijk eind dit jaar met de Unicast aan te bieden. Soms valt de surf snelheid van Starspeeder wel wat tegen, omdat er regelmatig werken aan de provider kant bezig zijn. Voor een abo moet je bij Hertzinger zijn, de Belgische dealer heeft de verkoop stop gezet, de reden hiertoe is het gevolg van een zware woordenwisseling tussen beiden. Anderzijds start rond september Actisat op, maar dat wordt ook afwachten.
Gast Geplaatst: 23 juli 2001 Geplaatst: 23 juli 2001 ik heb al een schotel van 60 cm<BR>ik kan toch de zelfde lnb gebruiken<BR>dan heb ik allen die pc kaart nodig als ik het goed heb<BR>wat kost zo'n kaart ?<BR>ronald
Gast Geplaatst: 23 juli 2001 Geplaatst: 23 juli 2001 Natuurlijk kan je dezelfde schotel en lnbf gebruiken. Je kan bv een coax switch plaatsen welke schakelt tussen tuner of dvb kaart. Of een twin Lnbf, maar dat is enkel gunstig als je op Europe Online gaat (Astra). De kaart zelf kost rond de 10.500,-Bfr (fl 573,--).
Gast Geplaatst: 26 juli 2001 Geplaatst: 26 juli 2001 Hallo, <P>Ook ik heb een PC waarmee ik via de satelliet wil gaan internetten. De DVB kaart zit er al in, de schotel is momenteel gericht op Astra, de beeldontvangst is prima. <BR>Een analoog modem heb ik ook, het enige wat nog nodig is, is een satelliet provider. En met het vinden van een goede provider heb ik problemen. Ik hoor zoveel verschillende maar toch overwegend negatieve verhalen. <BR>Over europe online hoef ik het niet te hebben. En bij de andere providers geldt een leden-stop*, lijkt de dienst alleen voor het betreffende land beschikbaar**, of is de service nog niet op gang gekomen***. <P>Is het nu echt zo moeilijk? Zijn mensen die via satelliet willen internetten nog steeds pioniers? <P>Het liefst zou ik een provider hebben die zowel in de up, als in de downstream voorziet (upstream via een modem geen bezwaar)<BR>Zijn er suggesties?<P>Vriendelijke groeten, <BR>Yvo<P><BR>* = bijv. Skystorm, Starspeeder. En Bysky of Europe online wilden diverse dealers hier in NL niet verkopen vanwege de matige dienst. <BR>** = bijv. Activator<BR>*** = bijv. Actisat
Aanbevolen berichten