Ga naar inhoud


ADSL


Gast

Aanbevolen berichten

Goeiedag.<P>Ik weet dat het eigenlijk niet in dit forum thuishoort, maar ik wou eigenlijk wat meer weten over adsl. Ik woon namelijk buitenaf en internet via de satelliet is me net iets te duur en ook niet al te best(gezien eerdere post's)Heeft iemand ervaring met adsl? is het snel en bug-free? Wat is de beste provider?<BR>Let me know.<BR>alvast bedankt,<P>Idontknowz

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik jou was zou ik NOOOOOOOOOOOOOOIT aan sat internet beginnen als je adsl kan krijgen... maakt nie uit hoeveel bugs en problemen je heb, tis altijd nog veel beter dan satelliet<P>en je ben van die tikken af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bertwin,<P>helemaal correct, een tijdje geleden heb ik ook gedacht aan internet via de sat, om gewoon te surfen is dit waardeloos, voor downloads is het te doen maar deze komen niet onmiddelijk, onlangs heb ik adsl gekregen en sat internet komt nog niet in de buurt van adsl.<BR>ik mijn standpunt, handen af van sat internet.<BR>Als je van belgie bent kies dan wel een goede provider uit voor je adsl

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by dummie:<BR><STRONG>Bertwin,<BR>Als je van belgie bent kies dan wel een goede provider uit voor je adsl</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Ik kan eveneens uw mening zeer zeker bevestigen, en weet uit insite informatie dat binnenkort VDSL (nog sneller!) bij Belgacom voor de deur staat.<P>Mag ik vragen welke provider je kunt aanbevelen? Met Skynet heb ik wel de slechte ervaring dat ze bij de nieuwgroepen een heleboel technische onderwerpen niet doorgeven, of slechts zeer beperkt. Welk is de beste ADSL-provider?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als provider gebruik ik momenteel skynet, geeft het minste problemen omdat alles onder 1 dak zit (belgacom-skynet).<BR>Het proleem met de newsfeed klopt maar voor een klein bedrag neem je een account op een newsserver (newsguy/webusenet) en heb je alle newsgroups volledig ter beschikking.<P>Het zal nog een tijdje duren eer dat VDSL ter beschikking zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ik ook, als ik de link welke Happysat ons hier doorgeeft over Vdsl lees, welke zéér interessante technische informatie bevat, dan is het besluit dat men binnen de 3000 ft (= ongeveer 1km) van de centrale moet gevestigd zijn. Zoniet wordt er naar Adsl overgestapt (tot ongeveer 5 km)<p>[ 12-08-2001: Message edited by: SatMan ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ADSL kan volgens zijn softwareprotocol maximaal een downloadsnelheid hebben van 8 Mbps, doch Turboline beperkt de bandbreedte naar de gebruikers op 750 kbps (vroeger 300 kbps, doch verhoogt ivm de Telenet concurrentie) en 1 Mbps. Let wel: sommige bevoorrechte abonnees hebben een 4Mbps aansluiting! De maximale afstand tot aan de Belgacomcentrale mag zo'n 3 km bedragen: hoe korter, hoe minder paketten die door transmissiefouten opnieuw moeten doorgestuurd worden, maw hoe sneller je verbinding.<BR>VDSL kan technisch een downloadsnelheid bieden van 20 Mbps (!) maar ook hier weet ik natuurlijk niet naar welke 'commerciele' snelheid men toekomstig zal aanbieden. Nadeel is inderdaad de maximale afstand die slechts (ongeveer)1 km. bedraagt (hoe hoger de datasnelheid, hoe meer kans op fouten, vandaar dat de afstand beperkt wordt).<P>(Sorry dat ik niet onmiddellijk heb geantwoord, maar was enkele daagjes aan zee.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de grote test van internetproviders uitgevoerd door,en in het testlab van <A HREF="http://www.clickx.be" TARGET=_blank>clickx</A>die om het halfjaar de snelheid,bereikbaarheid,klantvriendelijkheid en bruikbaarheid van allerlei diensten van de providers die adsl aanbieden in belgie testen,kwam in juli 2001 telenet(kabel) eruit als beste keus gevolgd op de tweede plaats door worldonline(Tiscalinet)ADSL en op drie kwam belgacom met skynet (ADSL). wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net mijn ADSL aansluiting op moeten zeggen i.v.m. een verhuizing naar een wijk in Den Haag waar geen ADSL beschikbaar is.<BR>Ik baalde op voorhand al dat ik weer kabel bij Wanadoo moest aanvragen.<BR>Nou... Ik heb em nu een week draaien (premium pakket) en je lacht je dood...<P>Snelheid ligt gemiddeld tussen 70 tot 100 kB/sec.<BR>Upload snelheid ong. 18 kB/sec t.o.v. ADSL met 7 kB/sec<P>Kosten : 99,- per maand (gelijk aan ADSL dus)<P>Nooooooooit meer een kwaad woord over "mijn vrienden" bij Cable Wanadoo.<P>Groeten,<P>Ron<P>ps. waar woont de persoon die de oorspronkelijke vraag hier gesteld heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet wel even bij te vertellen dat je bij wanadoo niks aan die snelheid hebt omdat daar een belachelijke downloadlimiet geldt wat bij adsl niet het geval is,de limiet is gesteld op 1 gig up en 4 gig down,bij overscheiding wordt de snelheid naar gelijk aan een 28k8 modem gesteld voor de rest van de maand,en zo zijn er nog heel wat meer voordelen i.v.m adsl tegenover wanadoo cable,<BR>zoals de patch zodat het ook nog eens een router kan worden met firewal,zodat iedere computer op je huisnetwerk apart op het adsl modem kan inloggen,zonder dat er maar èèn computer als server hoeft te dienen om de andere computers van internet te voorzien,met de hack heeft als het ware iedere computer zijn eigen modem en het werkt werelds,dus kiezen tussen wanadoocable of adsl,dan zeg ik :NEEM ADSL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roerend mee eens.<BR>Ik draai hier met een Nokia draadloos modem welke tevens een router is. Een ingebouwde firewall welke je per IP adres een poort vrij kan geven.<BR>Hier draaien 3 PC's op. Een eigen netwerk en twee printers waar iedereen op printen kan.<P>Leve de ADSL<P>Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...