Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De afgelopen week was de Starspeeder service uitgezet door problemen met de uplink (zo viel te lezen op de engelse website) maar nu lees ik op het Engelse forum ineens geruchten dat het moederbedrijf CBL de stekker eruit heeft getrokken vanwege een faillissement ?! Heeft iemand hier misschien betrouwbaardere info over ?

Geplaatst:

Krijg ook geen nieuws meer door, zou mij niet verwonderen dat ze bankroet gingen. Hun signaal is allezins reeds een paar dagen uit de lucht.

Geplaatst:

ik kreeg deze mail:<P>Dear Happysat,<P>Over the last few days we have been talking to CBL about taking over the commercial running of the Starspeeder service but<BR>unfortunately this is not now going to occur.<BR>Because of several problems CBL have encounter over the last few weeks we believe they can no longer continue to run the service.<BR>Together with a group of others we have decided to run our own service however this may take a couple of months to put in place.<BR>In the short term if CBL does not continue, an alternate Satellite Internet provider Actisat is due to start in the next few weeks<BR>on Europe*Star, more information on this will be emailed to you in the next few days.<BR>Any outstanding balance on subscriber accounts will be refunded as soon as we have confirmation CBL will not be continuing the<BR>service.<BR>Please do not alter your dish position as any future services will probably be on the Europe*Star satellite.<P>Regards,<BR>Starspeeder UK Ltd.<P><BR>Please do not reply to this message. All responses are routed to an unmonitored alias.<P>------------------------------------------<BR>Starspeeder.co.uk Ltd<BR>------------------------------------------<BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<p>[ 07-08-2001: Message edited by: happysat ]

Geplaatst:

@Happysat<BR>Hou ons op de hoogte i.v.m. Starspeeder. Ik krijg geen mails meer van hun, waarschijnlijk omdat ik een paar weken terug een zéér boze brief aan hen richtte en alle betalingen staakte.

Geplaatst:

Sure , ik heb mijn abbo via engeland omdat ik hertzinger een isp voor kabouters vind, en ze zijn zo goed dat je op hun site 0,0 info vind over waarom je geen signaal meer hebt op 45 oost :-) dat noem ik nou service engelse en duitsers weten waar ze aan toe zijn via schott-sat enz<BR>Bah kijk maar es op <A HREF="http://www.hertzinger.nl" TARGET=_blank>www.hertzinger.nl</A> nu alleen rijp voor dure astra-net verbindingen (non particulier) mad.gif" border="0

Geplaatst:

Omzetbelasting heeft een duits berichtje gepost in weethet ik heb het ff vertaald:<P>Zeer geeerde home page bezoeker:<BR>We berichten ff wat nieuws over onze site cq Internet via sat.<P>Alweer zwaar geeerde StarSpeeder User, <BR>Allereerst een verontschuldiging dat we jullie niet eerder bericht hebben omdat we tot 10.08.01 vakantie hebben (lol) <BR>Verder met de StarSpeeder-Status :<BR>hiermee delen we alle users mee dat Starspeeder aka CBL pleitos is van het land der internetters<BR>Wij zelf konden natuurlijk totaal niemand bij CBL bereiken en we weten ook totaal niks verder van info,<BR>We hebben een vermoeden dat CBl betalings problemen hep (persoonlijke mening van schrot-sat)<BR>Wij zullen de samen werking met CBL direct beeindigen..!! (happy:schitterend er valt niks stop te zetten cbl houd zijn bek en er is niet eens signaal)<BR>Verder gaan we nog claimen bij CBL (en we zijn van mening dat zo'n bedrijf niet op de markt thuishoort en we doen alles eraan om de boel openbaar te brengen )<BR>Er zijn geen kosten in rekening gebracht voor de maand augustus en deze worden ook niet ingehouden <BR>Users die vooraf betaald hebben krijgen hun mullahs terug gestort.<BR>Wij zijn genoodzaakt om onze users een ander alternatief aan te bieden en onderhandelingen zijn in een eindfase, als het tijdje rijp is over circa 2 weekjes zullen ze verder berichten <P>We danken jullie voor het vertrouwen en begrip in schrott-sat <P>Wel ff lof schott-sat en star-uk zijn de enigsten die hun users info geven of is udo nog de boel in het nl aan het vertalen <BR> rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Nou da's dus ongeveer hetzelfde als op de Engelse site viel te lezen. En inderdaad al sinds 25 juli geen nieuws update gezien bij Hertzinger. Heb op dit moment spijt als haren op mijn hoofd, ben ondertussen 900 piek kwijt (600 voor de kaart, 210 abo en 70 piek voor het uitrichten , nou ja bijna 900 dan wink.gif" border="0 ) En heb precies welgeteld 1 mp3tje met 30 kb kunnen downen. Zeggeuh loopt die multicast van Bysky nog een beetje ? Het gaat mij toch alleen maar om het downloaden.

Geplaatst:

owh men das veel geld jah <BR>nou EON ff kort samen gevat:<BR>Unicast is max 35KB dus de helft van Star,<BR>en multicast is 250KB per stream duurt ongeveer 6 tot 8 uur voordat je requested files klaar zijn voor te queuen op astra <BR>en tis cool vooral voor dail-uppers alles is offline en er komen laaaaaaaaaaadingen divx-en en games/mp3's name it :-) en voor 15 euro teminste niet z'n bezeikte boel als bij Starspeeder tongue.gif" border="0<p>[ 08-08-2001: Message edited by: happysat ]

Geplaatst:

Bedankt voor de info , zal es een poging wagen, kan ik eindelijk m'n mp3 collectie uitbreidden. Nou ff zoeken of de opzegtermijn nou 3 of 12 maanden was ,heb nl. geen zin om weer maanden aan een rotverbinding vast te zitten en zo heb ik in ieder geval nog iets aan mijn dvb kaart...

Geplaatst:

ik weet niet hoe het zit met hertzinger choco<BR>maar schott-sat en star.uk geven iedereen hun $$$ netjes terug (beloven ze) shocked.gif" border="0<p>[ 08-08-2001: Message edited by: happysat ]

Geplaatst:

Dit is een mail van 07-augustus:<P>Dear Happysat<P>CBL have been in contact this morning about the current problems.<BR>It now appears some of these may have been resolved however CBL could not give us a date when the service will be back online.<BR>We will keep you informed of any further developments.<BR>A few people did not receive yesterday's email, as this is still valid it is repeated below.( die eerste mail dus)<P>Regards,<BR>Starspeeder UK Ltd.<P> confused.gif" border="0

Geplaatst:

Ik ben net terug van 4wkn vakantie en heb blijkbaar veel gemist. In mijn mail net een bericht gevonden (van Hertzinger);<BR>Attention<BR> <BR>Please change symbolrate to 12.256 MS/s immediatly !!!!!!!!!!!!!!!!<P>Mocht ik meer in mijn hoeveelheid post vionden, meld ik mij weer<BR> wink.gif" border="0

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

ik heb ook alweer wat gevonden <P>Dear Happysat<P>In the event of CBL not being able to restart the Starspeeder service we are also now the UK reseller for the Actisat service.<BR>We talked to Actisat last week and they are keen extend the service to existing CBL customers. We are currently negotiating pricing<BR>and service specification for users from the UK/Ireland.<BR>The service from Actisat will also be on the Europe*Star satellite but is still a couple of weeks away from starting we will keep<BR>you informed when further information is available about this service.<BR>Web pages will be available shortly at <A HREF="http://www.actisat.co.uk" TARGET=_blank>www.actisat.co.uk</A> <P><BR>Regards,<BR>Starspeeder UK Ltd.<P>Please do not reply to this message. All responses are routed to an unmonitored alias.<BR>------------------------------------------<BR>Starspeeder.co.uk Ltd<BR>------------------------------------------<BR>ik krijg iets andere mails dan dat ik me symbolrate moet veranderen laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

• 1 maand later...
Geplaatst:

Dear Happysat laugh.gif" border="0<P>Firstly apologies for not being in contact on a more regular basic but we have been busy working on two alternate services for<BR>existing Starspeeder account holders.<BR>In the next few days the existing Starspeeder web site will close and a new Internet site of <A HREF="http://www.internetviasatellite.co.uk" TARGET=_blank>www.internetviasatellite.co.uk</A> will<BR>become active shortly afterwards.<BR>Please ensure that you bookmark the new web site address.<BR>Further information about the new services for Starspeeder account holders will be emailed in the next few days.<P><BR>Kind regards,<BR>Starspeeder UK Ltd.<P>Please do not reply to this message. All responses are routed to an unmonitored alias.<BR>------------------------------------------<BR>Starspeeder.co.uk Ltd<BR>------------------------------------------

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.