Ga naar inhoud

[Pioneer] Geluid DBR-S120NL

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben geheel nieuw in satelietland en heb dit weekend alles geinstalleerd. Nu valt me op dat op het sat-kanaal van mijn TV het geluid zachter is dan op de kabel kanalen. De receiver staat op zijn hards! Is hier wat verkeerd gegaan. Verder wil ik gaan pachten. Er staat hierover veel geschreven in dit forum maar durf het nog niet aan. Wie kan mij hier naar de juiste software, firmware verwijzen. Het is voor een 1354-I moederboord.

Ik hoor van jullie en alvast bedankt.

Groet Bert.

Geplaatst:

Pipoo,

Het kan voorkomen dat op sommige kanalen het geluid zachter is dan bij ontvangst op de kabel.

Het is trouwens wel zo dat je het geluidniveau van jouw TV alleen maar terug kan regelen, dus kan je de deco het best op vol volume zetten.

Bij mij is het voor de meeste kanalen wel zo dat ik het geluid van de TV zachter moet zetten als ik via de deco kijk.

Bij mij is het geluid dus harder.

Hoeveel procent ontvangst heb jij, wellicht kan de stand van de schotel verschil maken.

----------------------------

DBR120NL 2 x LNB FW Dreadlock

Geplaatst:

Chip-At,

Bedankt voor je reactie, ik heb in de tussentijd ook gemertk dat niet alle kanalen hetzelfde volume hebben. Mijn ontvangststerktbalkje staat op groen en op ruim 3,5. (Max is 5). Heb jij dezelfde als ik. En zo ja heb je hem gepatched met nieuwe firmware en hoe heb je dat gedaan? Veel beginners vragen ik hoor het wel.

Bvd Bert.

Geplaatst:

PIPOO,

Ja ik heb de deco gepatched, momenteel heb ik de FW van Dreadlock er in zitten.

Om tegenwoordig te kunnen patchen moet je wel een J-tag hebben omdat de FW te lang is. Er zijn verschillen de linken te vinden om een J-tag te bouwen, als je zover bent laat het maar weten dan help ik jou wel weer verder.

Het is dan wel makkelijker om het via PM te doen

----------------------------------

DBR120 2 x LNB Dreadlock

Geplaatst:

Chip-At,

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb nog 2 vraagjes. De receiver loopt soms vast als ik aan het zappen ben van kanaal 42 naar 43. Ik kan het dan alleen oplossen door de receiver helemaal uit te zetten met de aan/uit schakelaar. Is dit bekent, is dit op te lossen?

En wat bedoel je met PM?

En ik ga op zoek naar de J-tag linken.

Ik hoor wel weer em alvast bedankt.

Groet Bert.

Geplaatst:

Pipoo,

Het vast lopen van de receiver kwam bij vorige versie van de software wel eens voor, tegenwoordig hoor ik hier niemand meer over.

PM betekend Personal Mail en als je in de kantlijn op mijn icoon klikt krijg je de mogelijkheid om mij een mail te sturen

Geplaatst:

Weet iemand hoe ik de software moet aanpassen zodat de receiver bij het zappen niet meer vastloopt?

Bvd Bert.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen