Gast Geplaatst: 2 oktober 2001 Geplaatst: 2 oktober 2001 Gegroet,<BR>Omdat ik in een gebied woon waar kabel+ADSL niet beschikbaar is wil ik als alternatief gaan Internetten via de satelliet(down)+ISDN(up).<BR>Mijn vraag is: wat is de meerwaarde van BySky tov. EON? (Afgezien van die fl20+p/m )<BR>Voor de uplink wil ik Wanadoo's <A HREF="http://www.wanadoo.nl/abonneren/hometime.html" TARGET=_blank>HomeTime</A> gebruiken, wordt dit ondersteund door BySky? Heeft EON ook proxyservers?<BR>Wat is de snelheid/betrouwbaarheid voor HTTP, IRC, POP3?(Unicast?).<P>Is het mogelijk om bepaalde diensten offline te ontvangen (POP3, FTP, Streams)?<P>Bij voorbaat dank.
Gast Geplaatst: 3 oktober 2001 Geplaatst: 3 oktober 2001 Kan het internetten via de satelliet alleen maar afraden! Zowel EON als BySky beknotten de download en zelfs de content. Een limiet van 500Mb en 2G per maand is niet echt veel en de snelheid is max 200kB. Voor MP3 en DivX download volledig ongeschikt dus. Is er niets anders mogelijk dan zou het wel een mogelijkheid zijn, maar verwacht niet te veel..
Gast Geplaatst: 3 oktober 2001 Geplaatst: 3 oktober 2001 Download limit? Echt niet! Ook niet bij BySky. Ik heb er een netwerkje met 6 pc aan hangen en die surfen allemaal via Bysky. (mag alleen niet als je de fair user agreement doorleest) Werkt perfect! <BR>Ik ben hopelijk niet de enige bij wie het werkt? Een normale download van een gemiddelde site geeft rond de 500 kilobit. Da's toch niet slecht overdag...
Gast Geplaatst: 4 oktober 2001 Geplaatst: 4 oktober 2001 Bysky en EON maakt dus geen verschil, had dus een Abbo via Bysky en hem opgezegd.<P>Kan via BySky niet meer inbellen maar via de vele andere lokale inbelproviders kun je gewoon inloggen op EON met de login en passwd<BR>zoals je die van By Sky heb gehad.<P>Wel moeten er een par andere instellingen gebeuren en een telefoontje naar EON geeft je een prima helpdesk met een mailtje hoe de de transponders in te stellen.
Gast Geplaatst: 4 oktober 2001 Geplaatst: 4 oktober 2001 ik zou zelf nu geen abbo meer nemen bij eon nu... omdat unicast over een paar maanden afgekapt word! het is nu al aardig slecht maar straks is het dus helemaal weg...<P>dan alleen nog multicast.. yeah!!<P>Cybo2K, multicast is dus het offline ontvangen van streams en mail... gewoon te relaxed
Aanbevolen berichten