Jan Ambers Geplaatst: 30 mei 2006 Geplaatst: 30 mei 2006 Ik heb hier een chassis GR-2.1 dat na herstelling opties kwijt is, en ik geraak niet in het servicemenu om de opties in te stellen??? Ik heb wel de GR-2.2/2.3 manual, maar ik vermoed dat de methode om de opties te zetten verschillend is, ook V- & P+ reageert gek genoeg soms in een menu demomode???? Er zit een err-TXT melding op scherm bij veranderen van zender dus vermoed ik dat de TXT optie niet geset of verloren is...
Steve Geplaatst: 30 mei 2006 Geplaatst: 30 mei 2006 trek eerst even de txt print er uit en kijk dan even wat er dan nog niet goed werkt.
Jan Ambers Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Geplaatst: 30 mei 2006 Wel Steve, men had me goed liggen... Het toetsenbord vooraan was geblokkeerd dus werkte V- en P+ niet... Eerst die lock afgezet, dan de service mode, S in scherm... dan V- en P+ en dan kon ik de optie TXT afzetten... TXT unit eruit, en geen error melding meer! Ik had een andere 2plugsTXT module liggen, een langer model maar dan had ik weer ER TXT, (natuurlijk TXT ON gezet) De 5V is OK op de module... ik vermoed een I²C fout of TXT module defekt... ga even zoeken of er nog zoiets rondslingert...
Jan Ambers Geplaatst: 31 mei 2006 Auteur Geplaatst: 31 mei 2006 Bedankt Steve! Bij dit toestel heb ik vastgesteld dat bij koude start het beeld te groot is en na 5' verkleint dit tot normale proporties. Ik heb wel al een 5 tal elco's vervangen, sommigen waren uitgedroogd maar nog juiste cap waarde, andere zaten flink onder de cap waarde! De 680 en 2.2µF in de vert zijn ook vervangen...
jeevanhoof Geplaatst: 31 mei 2006 Geplaatst: 31 mei 2006 hoi, vervang C2471 en 2473 beide 330nf op pin 3 van het sync IC. vervang c2502 (22uf/50v/105celc.) let op lekkages van andere elco's,print schoonmaken,let vooral op c2466 (4.7uf/63v/105'celsius) mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen