spongebob Geplaatst: 1 juni 2006 Geplaatst: 1 juni 2006 hebben jullie ook het probleem dat van zodra het een beetje te hard regent, de zenders één, canvas en actionNow (maar ook de vrt-radiozenders) bijzonder veel last krijgen van blokken, uitval, etc en dan valt het signaalsterkte terug van 81 procent naar ergens in de 60 procent. Ik denk dan: mijn schotel staat niet meer superoptimaal uitgericht, maar alle andere transponders op de astra19 geven op datzelfde moment dan weer wel nog steeds een signaalniveau van in de 80 procent en hebben dan ook totaal geen last van deze "uitvallen". Enkel de transponder 12670 V lijkt hier blijkbaar last van te hebben. Ik heb al een beetje proberen verder te fine-tunen met de schotel, maar een beter signaal krijg ik niet dan dit? zijn er nog andere oplossingen? de para-prot? bestaat die overigens ook in een visiosatG3-uitvoering? of zie ik nog andere zaken over het hoofd? dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Koen B Geplaatst: 1 juni 2006 Geplaatst: 1 juni 2006 Ben je wel zeker dat het jouw downlink is waar het dan mis gaat, en niet hun uplink? Een verlies van 20% bij een goed uitgerichte schotel lijkt me namelijk niet zo dramatisch... VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
spongebob Geplaatst: 1 juni 2006 Auteur Geplaatst: 1 juni 2006 het staat sowieso buiten kijf dat de 12670 V een vrij zwakke transponder is. Wanneer BVN nog snoeihard binnenkomt (waarvan ik voorheen dacht dat dàt de zwakste transponder is), beginnen één en canvas uitvallen te vertonen. Ook de radiozenders. Nogmaals: alle andere transponders op de astra doen het meer dan prima, hoor. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
WPW Geplaatst: 1 juni 2006 Geplaatst: 1 juni 2006 Mja, er is wat gebeurt daar boven, k'heb er ook last van, ie. 12574, alles wat op 12... zit eigelijk, is z'n beetje 5-15% minder signaal. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
spongebob Geplaatst: 1 juni 2006 Auteur Geplaatst: 1 juni 2006 ik heb intussen een aparta topic geopend over de visiosatG3 en de paraprot, het leek me opportuun om deze discussie niet hier te voeren... intussen is het opgehouden met hard regenen (het is aan het druppelen) en is het signaal weer vrolijk omhoog gegaan (81 procent bij TVV). dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen