dannyboy Geplaatst: 1 juni 2006 Geplaatst: 1 juni 2006 Hallo, Sinds kort heb ik problemen met mijn laptop. Zo nu en dan verspringt het beeld op zwart. Dan ben ik dus mijn beeld gewoon kwijt. Ik moet hem dan opnieuw opstarten. Behalve dit, krijg ik ook geregeld dat ie op blauw springt met de melding: Hardware Malfunction Call our hardware vendor for support ***The system has halted*** Wat betekent dit? Dat ik zo langzamerhand toe ben aan een nieuwe laptop mss? Wie het weet, mag het zeggen. Alvast bedankt en de groeten, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Thomas2000 Geplaatst: 1 juni 2006 Geplaatst: 1 juni 2006 misschien de bios updaten? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2006 Geplaatst: 1 juni 2006 nou dat heb ik helaas ook gehad met een alppot (uh laptop) van bureau en dat was inderdaad een kritische hardware fail welke van de onderdelen bij jou dat veroorzaakt heeft is toch een beetje gissen, maar een cpu of memory is heel goed mogelijk. enkel een goed diagnostics proggie zou de oorzaak iets beter in kaart kunnen brengen.. overigens een bijkomende oorzaak; laptops worden door het gesleep (heen en weer) en het gegooi (in de koffer en op de tafel) mede instabiel door losgelaten onderdelen in plaats van echt kapotte onderdelen je geheugen zou wel eens half-half in het dimm-slot kunnen steken / daar eerst eens zoeken dus. eerst eens de case / keyboard openen voor het naar de reparateur te brengen cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Penthe Geplaatst: 1 juni 2006 Geplaatst: 1 juni 2006 Naast wat hier al vermeld wordt draait je fan nog wel? Want als die niet draait wordt zaakje te heet met zelfde problemen als gevolg. Ik ziet op mijn werk ook vaak mensen stoeien met hun laptop en dan blijkt de koeling dus niet goed meer te werken vandaar, en fans hebben nu eenmaal beperkte levensduur en hoe meer stof hoe sneller ze kapot gaan.
dannyboy Geplaatst: 2 juni 2006 Auteur Geplaatst: 2 juni 2006 Heb van onder de laptop 3 klepjes geopend. 1. HDD: daar zie ik niet wat los zou kunnen zitten 2. Werkgeheugen: de memory modules zitten er stevig in. Dus? 3. De fan: ook daar zou ik niet zo ff iets zien. Tonski: welk diagnostics programma bedoel jij? welke kun je aanbevelen? Zou een cpu ook los kunnen zitten? Thomas2000: hoezo de bios updaten? Dat is toch softwarematig terwijl de melding toch zeker doet vermoeden dat het een hardwarematig probleem is. Ik hoor het wel. Gegroet, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Thomas2000 Geplaatst: 2 juni 2006 Geplaatst: 2 juni 2006 Maar als de bios een bug heeft of zoiets dan kan dat ook voor problemen zorgen, wat voor merk en type heb je? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Poetsdoekje Geplaatst: 2 juni 2006 Geplaatst: 2 juni 2006 Citaat: Tonski: welk diagnostics programma bedoel jij? welke kun je aanbevelen? Misschien SiSoft Sandra?! poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
dannyboy Geplaatst: 3 juni 2006 Auteur Geplaatst: 3 juni 2006 amd 1400+, packard bell, igo 2440 (of zoiets), wat wil je nog meer weten? 356Mb Hoor het wel. Nog dank ook voor dat proggoe sisoft, zal kijken hoe dat werkt. Grt, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
dannyboy Geplaatst: 3 juni 2006 Auteur Geplaatst: 3 juni 2006 Hallo, Geloof dat mijn fan het niet meer doet. Ik zit hier al een tijdje achter de laptop, maar hoor hem niet draaien. Terwijl hij normaal altijd behoorlijk luidruchtig is. Wat kost een nieuwe fan voor een laptop eigenlijk? Is het makkelijk installeren? Hoor het wel. Alvast bedankt en de groeten, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Thomas2000 Geplaatst: 3 juni 2006 Geplaatst: 3 juni 2006 Dat verschilt per merk. Je kan eens informeren bij packard bell, maar die fans zijn volgens mij merkgebonden... of het is een verkeerde bios instelling. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen