Gast Geplaatst: 2 juni 2006 Geplaatst: 2 juni 2006 Hoi, Ik heb de Humax 2000 en wil hem updaten van 003 naar 004. Bij ***geen-reclame*** heb ik de tool en de update file gedownload. Op de pc heb ik mijn com 1 poort 9 pins aangesloten op een nulmodemkabel. Deze kabel aan de andere kant in de Humax. Als ik de tool opstart, dan verwijs ik naar de update file en vervolgens klik ik op download. Mu komt de zeart balk in beeld, echter je ziet niets lopen. Ik heb het geprobeerd met de humax helemaal uit, had ik ergens gelezen op deze site. Daarna heb ik op de standbye knop gedrukt, zo staat het weer op de Humax site. Er gebeurt niets. Ik heb de humax wel losgekoppeld van de lnb en de ci modules er uit. Doe ik nu iets verkeerd? Kan iemand me helpen met de juiste volgorde, want straks verkloot ik het. Dank jullie wel.
Gast Geplaatst: 2 juni 2006 Geplaatst: 2 juni 2006 Weet je zeker dat je een 0-modem kabel gebruikt? Soms zijn er 9-pins kabels waarvan niet ieder pinnetje is aangesloten. Heb ik ook gehad namelijk. Ik zou dus beginnen met te kijken of de kabel goed is. De rest is m.i. kinderspel. :-) Suc6!!
pietnoeck Geplaatst: 2 juni 2006 Geplaatst: 2 juni 2006 Yep, Zelfde probleem hier. Kan het liggen aan XP of SP2 die de compoort niet laat opengaan ?
Gast Geplaatst: 3 juni 2006 Geplaatst: 3 juni 2006 Helemaal uitsluiten dat XP de boosdoener is, kan ik niet. Ik denk echter dat bij een standaardinstallatie de com-poorten in ieder geval com1 openstaat. Jullie zouden ook in het BIOS kunnen kijken of de com-poorten wel zijn geactiveerd. Binnen het BIOS is doorgaans ook mogelijk om de communicatie parameters voor com-poorten in te stellen. 'Speel' daar eens mee (bi-directional lijkt me de goede) en kijk of dat het probleem verhelpt. Succes!
Gast Geplaatst: 3 juni 2006 Geplaatst: 3 juni 2006 Nulmodem kabel heb ik een paar dagen geleden gekocht, zat in fabrieks verpakking met duidelijk er op aan gegeven, nulmodemkabel. Com poort 1 is open in mijn windows xp, is te zien in apparaatbeheer. ik heb al gewisseld met de compoorten. Maar wat mij nu niet zo duidelijk is: Moet die Humax van alles losgekoppeld en uit staan. Of moet hij in de standby stand staan. Op de humax site staat een foto dat je op standby moet klikken en hier op de site staat dat de schakelaar aan de achterkant op uit moet staan.
Gast Geplaatst: 3 juni 2006 Geplaatst: 3 juni 2006 John, Als je op de PC op 'upload' of 'download' hebt gedrukt, dan geeft het programma aan dat hij wacht op verbinding met de HUMAX. Zet de Humax helemaal uit via de schakelaar op de achterkant. Zet hem na 5 seconden weer aan en dan zou de pc verbinding met de humax moeten hebben. Via Stand-by werkt het niet! Succes maar weer!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen