Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vind de progammalist niet erg makkelijk te editten in multidec. daarom ben ik begonnen met het maken van een editor in access 2002. <p>Ik kan de programm.set file nu uitlezen en in een tabel zetten waarna ik de tabel weer bewerk en dan terugschrijf naar een programm.set file.<p>Zijn er personen geinterreseerd dan zal ik de access bestand op mijn website gaan zetten.<p>Verder ben ik op zoek naar documentatie over de opbouw van de programm.set file. ik weet nu dat elk kanaal bestaat uit 296 byte waarvan de eerste 29 byte's de channel naam bevat. wie heeft info over de rest ?

Geplaatst:

Hoi Muurman,

Nou ik ben wel geinteresseerd in een editor voor de set-file, want als je een nieuwe .dvb file importeert, ben je wel al je ICM's kwijt.

Als dat voorkomen zou kunnen worden, zou het leven gemakkelijker worden, dus graag beschikbaar stellen voor download, vast bedankt.

Ik heb onvoldoende verstand om je meer inzicht te verschaffen in de dataopbouw.

Gr.

Opa

Geplaatst:

Hoi Muurman,

Ja, bedoel ECM.

Vergissing waarschijnlijk gevolg van het voortschrijden der jaren.

Maar ben nog geinteresseerd

Gr.

Opa

Geplaatst:

Ben het project net gestart en kan op dit moment de programm.set file uitlezen en dan handmatig record ( channels ) naar een andere tabel wegschrijven en dan vanuit deze tabel weer een nieuwe programm.set aanmaken. Zogauw het redelijk bruikbaar is zet ik hem op mijn site downloadable. Personen met access en vba ervaring mogen me mailen dan stuur ik hun per email een ontwikkelversie.

Geplaatst:

is inderdaad handig. maar heb je de ECM's ook terug als je de dvb weer inleest?

Geplaatst:

Positief, ik heb het net eens uitgeprobeerd en zowel de ECM als de taalinstelling blijven behouden. Alleen zijn de twee lijstjes onderaan het scherm leeg.

Geplaatst:

Was ik al bang voor en bv de nederlands zenders hebben een ecm voor irdeto en een ecm voor seca. Tevens ben je dus genoodzaakt om eerst van alle zenders de juiste ecm te activeren want anders heb je een onbruikbare ecm. Maar je houd dus maar 1 ecm over.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.