Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft iemand goede ervaring met de VCR opname functie binnen MultiDec 8.0?

Het lukt mij niet om een opgenomen fragment af te spelen; Multidec zelf versnippert het beeld, en zowel PowerDVD als WinDVD slikken de MPEG file niet. Ik gebruik Hauppauge DVB-S met 2.09 driver, en Windows XP.

Geplaatst:

Ik lees net dat met pvas2014.zip MD recording can be fixed; ga het vanavond thuis proberen.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie; ik heb inderdaad met pvainstrumento de hele film chicken run op 3 CD's kunnen krijgen. Nu maar afwachten tot de DVD branders onder de 500 euro te koop zijn.

Geplaatst:

Hallo allemaal. Ik ben ook erg geinteresseerd in het opnemen met een dvb-kaart. Ik heb nog niet zo'n kaart maar opnemen is het belangrijkste wat ik er mee wil doen. Zet multidec gewoon de MPEG2 stream op de hardeschijf? En heeft het softwarematige decoderen van de c+ zenders invloed op de kwaliteit?

Oftewel: Kan ik in goede kwaliteit films van c+ e.d. opnemen?<p>Groeten,

Mike.

Geplaatst:

Het opnemen gaat goed, ik zie geen kwaliteitsverschil tussen de computermonitor op 2 m. afstand (19" trinitron) en het normale TV-beeld. Wel heeft de computermonitor veel contrast/donker, maar dat kun je eenvoudig met de helderheid aanpassen. Ik heb nog niet geexperimenteerd met het video-uit signaal van de DVB-S kaart, wil eigenlijk niet meer kabels door de kamer trekken (draadloos scart zendertje?)<p>De file (ca 2. GB) die MultiDec creert tijdens het opnemen kun je niet rechtstreeks bekijken, maar kun je wel converteren naar MPEG-2. Tijdens het converteren heb je al snel 2 tot 3 versies op je harddisk staan, dus is 10 - 20 GB extra harddisk ruimte geen overbodige luxe.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.