EwOk Geplaatst: 4 juni 2006 Geplaatst: 4 juni 2006 Hoi, Ik gebruik XBMC en zou graag de opgenomen bestanden van de Dreambox willen streamen naar xbox en weergeven met xbmc. Via mijn pc loopt het allemaal prima, maar ik krijg geen connectie met de dreambox. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan, en wat moet er dan in XboxMediaCenter.xml gezet worden? Alvast bedankt! >>>>> May the Force Be With You <<<<<
Zat Geplaatst: 4 juni 2006 Geplaatst: 4 juni 2006 Ik neem met mijn dreambox op een netwerk-share op op een gemounte PC. Deze benader ik dan met mijn xbox, en dan kan ik alle video bestanden afspelen, inclusief mpeg2-ts (dreambox) files. Verder is er een programma waarmee je je dreambox live kunt streamen, maar dat heb ik nog niet aan de praat gekregen. Het heet dreambox-tv . Zat
EwOk Geplaatst: 4 juni 2006 Auteur Geplaatst: 4 juni 2006 Hoi, Bedankt, maar ik zou graag de HD van de Dreambox rechtstreeks aanspreken om te streamen. Dit zou toch mogelijk moeten zijn.......hoop ik. Dreambox/tv ken ik, maar die geeft enkel de tv kanalen weer. Nu zou ik graag de opgenomen videobestanden willen streamen.... Heeft iemand dit op deze manier aan de praat gekregen? >>>>> May the Force Be With You <<<<<
marcel1970 Geplaatst: 4 juni 2006 Geplaatst: 4 juni 2006 dreamtv werkt prima hier zoek ff op dit forum dan kun je het juiste script vinden...en als ik samba op de db draai dan kan ik gewoon bij xbmc/films/workgroups mijn dreambox benaderen en de opnamen afspelen.. suc6 ermee edit Citaat: Zet eerst de volgende regels in XboxMediaCenter.xml : <bookmark> <name>SMB</name> <path>smb://dreambox;root:dreambox@192.168.0.3/Harddisk</path> </bookmark> zorg er wel voor dar je dreambox op je netwerk komt zo dat je xbox je dreambox kan benaderen. Samba In Linuxtermen is Samba een bekend begrip. Dit zorgt ervoor dat de linuxcomputer ook te zien is in de Windows werkgroep. Dreambox beschikt ook over Samba. Je kunt dus via windows simpel bestanden overbrengen van en naar de Dreambox. "My next wife will be normal"
EwOk Geplaatst: 4 juni 2006 Auteur Geplaatst: 4 juni 2006 Top! Werkt prima! Maar je moet wel file sharing aanzetten bij Instellingen. TS bestanden worden door XBMC afgespeeld, maar de kwaliteit is jammer genoeg minder dan de avi's die ik vanaf de pc stream. Met name bij snelle bewegingen krijg je streepje in het beeld. Heb jij hier een oplossing voor of light dit aan mij? Bedankt! >>>>> May the Force Be With You <<<<<
marcel1970 Geplaatst: 4 juni 2006 Geplaatst: 4 juni 2006 dat de kwaliteit minder is is mij niet opgevallen is gewoon goed hier...misschien iets met je netwerk ofzo? "My next wife will be normal"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen