Gast Geplaatst: 5 juni 2006 Geplaatst: 5 juni 2006 Als ik de hellingshoek van het dak bekijk(ik neem aan dat die hetzelfde als de achterliggende woningen op de foto van de schotel zelf) dan is een andere optie om een pijp aan de achtergevel vast te maken welke een stuk boven de dakgoot uitsteekt.Neem dan als onderste steun eentje met drie poten en boven net onder de dakgoot een gewone(geen driepoot dus) deze beugels moeten uiteraard wel lang genoeg zijn zodat de pijp vrij van de goot afzit.
Gerard 76 Geplaatst: 5 juni 2006 Auteur Geplaatst: 5 juni 2006 Jij bedoelt dat ie dus aan de muur van het huis komt,een paar meter boven de goot,en dan dusdanig,dat ie ook voor de westelijke sats net over het dak heen kijkt. Op zich een mooi idee! Lijkt me wel een stuk lastiger om hem uit te richten dan.
Gast Geplaatst: 5 juni 2006 Geplaatst: 5 juni 2006 Dat uitrichten valt op zich wel mee aangezien de elevatie al goed staat op je schotel het gaat dan alleen nog maar om scherpstellen naar het zuiden toe op de sirius.Als de mast maar loodrecht staat.Als je door het dakraam heen kunt is het ook nog te overwegen om alles op het dak te monteren daar zijn verschillende oplossingen voor, pijp door het dak heen steken en dan aan een binnenmuur monteren en een dakdoorvoer gebruiken op de plaats waar de pijp door het dak heen steekt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen