Ga naar inhoud


Xampp server forwarden door WRT54G en Copperjet lukt niet


MySat

Aanbevolen berichten

Ok, het heeft ooit gewerkt, echt nu niet meer en ik snap het niet meer vandaar deze noodkreet.

 

Ik test mijn configuratie extern mbv www.grc.com tooling (port probe) en proxify.com. Als alles goed gaat zie ik mijn website via het IP-adres.

 

Heb een server op 192.168.1.2 draaien (Xampp) en is intern zichtbaar. Via the port probe zie ik een volkomen stealth situatie terwijl ik port forwarding op de WRT54G en de copperjet 810 (port 20,21,80) heb aanstaan !

 

Al 4 uur ge-googled, echter zonder succesvolle tip. Het lijkt erop alsof de firmware gewoonweg geen zin heeft

 

Wie helpt ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


De copperjet moet portforwarden naar het ip vd WRT54 , en in de WRT 54 moet je weer portforwarden naar je pc waarop de server draait (router achter router..). Dit verhaal gaat alleen op als je de kabel van de copperjet in de WAN vd wrt54G gestoken hebt.

Als je de copperjet aangesloten hebt op 1 vd LAN poorten ipv WAN dan moet je de portforwarding in de copperjet rechtstreeks naar je pc waarop de server draait zetten.

 

Zet ook de firewall uit op de WRT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De copperjet moet portforwarden naar het ip vd WRT54 , en in de WRT 54 moet je weer portforwarden naar je pc waarop de server draait (router achter router..). Dit verhaal gaat alleen op als je de kabel van de copperjet in de WAN vd wrt54G gestoken hebt.
Als je de copperjet aangesloten hebt op 1 vd LAN poorten ipv WAN dan moet je de portforwarding in de copperjet rechtstreeks naar je pc waarop de server draait zetten.

Zet ook de firewall uit op de WRT.


Configuratie:

ADSL in op Copperjet (Interne IP op 172.19.3.1)
WRT54G rechtstreeks op Copperjet (Interne IP op 172.19.3.2, daar ik geen IP kreeg dmv DHCP vanuit de copperjet !)
Hubs/Netwerk vanuit de WRT54G aangesloten.
Server heeft vast IP adres van 192.168.1.2. in het netwerk

Ook nog wat plaatsjes toegevoegd

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.. Te groot attachment. Portforwarding in zowel Copperjet als Linksys staan aan voor 20-21-80-8000. Snap het niet !

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...