Gast Geplaatst: 28 juni 2006 Geplaatst: 28 juni 2006 Kan dat echt niet anders? Met de 'bekende' kanalen verdeeld over het hele nummergebied (ned1 op nr 564, sbs6 op 752 etc) zijn dit al gauw een ± 4500 verschuivingen bij 10 zenders. Moet er niet aan denken. Gaat mij dus om de nummering op het display
WPW Geplaatst: 29 juni 2006 Geplaatst: 29 juni 2006 Tuurlijk kan dat anders, gebruik zelf topbox, maar met de AB gaat dit ook wel hoor. 4500 verschuivingen met 10 zenders? dan doe je toch iets fout, zodra je een kanaal markeert kan je met de pijl naar links wijzend 10 kanalen naar boven tegelijk stappen, effe vasthouden en je vliegt naar beneden, het helpt wel vantevoren effe op te schrijven wat waar zit, dan springt makkelijker. Je kan ook meteen het kanaal nummer intoetsen tijdens het verschuiven. Maar met de PC en topbox gaat dit wel sneller. rs232 nulmodem kabel wel nodig. Je dealer kan dit ook voor je doen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 29 juni 2006 Geplaatst: 29 juni 2006 Kijk met 10 kanalen tegelijk gaan we van 4500 naar 450 duimpjes. En het kunnen vasthouden scheelt ook alweer een hele slok. Met de 4500 bedoelde ik: bv Ned 1 op nr. 350 in de standaard lijst (wodt daar zeker willekeurig neergezet tijdens het laden) moet in deze lijst naar nr. 1 gescrolled worden (zouden vóór jouw antwoord) 350 duimpjes zijn.Dan verandert de nummering in een eigen lijst mee. Klopt het dat als je uiteindelijk alles op volgorde hebt gezet bij een nieuwe programmascan alles weer van z'n plaats kan raken? En in het menu is er ook een mogelijkheid een andere sorteervolgorde te kiezen (op nummer, op naam). Dat doet ook al je werk weer teniet als ik mij goed kon herinnenren. Zal dat vanavond nog even checken. Dat topbox is dat een programma op de PC? en zoja is dat er ook voor de Mac? Michel
Gast Geplaatst: 29 juni 2006 Geplaatst: 29 juni 2006 Ik zie het al in je bericht, voor de PC. Blijft wel m'n vraag is dat er ook voor de MAc
WPW Geplaatst: 29 juni 2006 Geplaatst: 29 juni 2006 Dat de nummering meegaat klopt wel, in dit soort gevallen verplaats ik eerst alles naar de dichtst mogelijke plek en dan in 1 keer in blokken naar beneden, beetje nasorteren en het staat. Verder heb ik boven men top 140 lijst een kanaal staan met de naam ---limit---, ga ik dus opnieuw scannen dan gaat alles hierboven eruit, lijst terug de TF in en dan komt alles erboven terecht en blijft mijn top 140 intact. Geen idee of er iets voor de mac is maar volgens mij draait topbox ook in een win32 emulatie zolang je maar een rs232 poort hebt. Het wisselen tussen op nummer/naam mag geen kwaad kunnen, dit was een probleem met een oudere firmware in de tf4000. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 29 juni 2006 Geplaatst: 29 juni 2006 Heb zojuist een tijdje zitten 'spelen' en inderdaad het intoetsen van het nummer waar je heen wilt is erg eenvoudig. Komende dagen het menu maar eens wat beter bestuderen.
Gast Geplaatst: 30 juni 2006 Geplaatst: 30 juni 2006 Om NL1 van 350 naar 1 te brengen moet je drukken: 3 5 0 OK 1 OK Dus 6 duimpjes. Eerlijk gezegd heb ik ook de TF gebruikt voor het sorteren van de meeste zenders, is makkelijker dan met de PC als je doorhebt hoe je meer zenders gelijktijdig kunt verplaatsen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen