Ga naar inhoud

ik heb wel 98 % signaal, maar krijg constant "geen videosignaal"

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik heb mijn sat-schotel verplaatst en sindsdien krijg ik op mijn scherm "geen videosignaal". Als ik zenders laat zoeken krijg ik zenders zoals ITV en sky enz... Zit ik op een verkeerde satelliet te zoeken of is er iets anders gaande?

Ik heb de sat gezocht met een satfinder en daarop krijg ik vol signaal, maar van welke sat???

Geplaatst:

Dat is duidelijk de Astra 2, op 29,2 graden. Je moet de schotel tien graden naar het westen draaien, als je tenminste de bedoeling hebt om de Astra met de Nederlandse zenders te ontvangen.

Geplaatst:
Citaat:
maar hoe moet je dat zien 19,2°E?

Met een kompas bv. Je kan het ook inschatten met de zon. Die staat rond 14:00 pal in het zuide. Een kleine taart spie naar het oosten (links van de zon)

tip: kijk niet in de zon, daar krijg je lasogen van. Daar gaat ge niet van kunnen slapen vanacht.

succes
Geplaatst:
Citaat:
Van waaruit moet je beginnen?

Je was er niet ver van met de Astra2!

Ik zouw zeggen alles laten staan zoals het is behalven de schroeven van de mast zodat je de schotel nog naar rechts kan draaien.
Geplaatst:

En waarom krijg ik dat geen beeld alhoewel ik wel volle sterkte krijg op bv ARD en ZDF en alle andere duitse zenders? Zenden die ook uit op astra 2? want op BVN krijg ik dan weer geen sterkte.

Geplaatst:
Citaat:
En waarom krijg ik dat geen beeld alhoewel ik wel volle sterkte krijg op bv ARD en ZDF en alle andere duitse zenders? Zenden die ook uit op astra 2? want op BVN krijg ik dan weer geen sterkte.

Dat is Astra3 die zit op 23.5°oost naast astra 2

nog meer naar rechts
Geplaatst:

Bedankt voor jullie hulp op dit moment. Maar ik zit nog met een dom vraagje. Waarom heb ik dan geen beeld alhoewel volle sterkte?

Geplaatst:
Citaat:
Bedankt voor jullie hulp op dit moment. Maar ik zit nog met een dom vraagje. Waarom heb ik dan geen beeld alhoewel volle sterkte?

Je ontangt het signaal van de verkeerde satelliet. Zoals je eerder zegt, ontvang je ITV (Astra2) en ARD en ZDF (Astra3) die zijn gecodeerd op astra3. Die zouden voor U op zwart moeten staan.
Die bijden satelliet posities kan men tergelijk ontvangen met een LNB, maar niet volledig uiteraard.

groetjes
Geplaatst:
Citaat:

volle sterkte van wie, een duitse,engelse, nederlandse,franse of wat voor een zender op (bijna)dezelfde freq.

--oke zie dat je al antwoord hebt--

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:

Zo mijn schotel staat nu inderdaad in richting 19,2°E (kompas gebruikt.

Ontvangst: kwaliteit 98 en niveau 80 maar nog steeds geen beeld en hij zegt nog steeds "geen videosignaal"

Wat doe ik nog verkeerd ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen