Ga naar inhoud


netstumbler en rode bol


odul

Aanbevolen berichten

Normaal zie je groene en of groene cirkel met slot , maar deze maal zag ik een rode cirkel. Dit zou een peer to peer zijn ?

Ook zie je dan 2 computers die met mekaar verbinding hebben in tegenstelling tot een groene staaf met links en rechts ervan een aanhangsel.

 

Kan men ook verbinding maken met een p2p al dan niet beveiligd ?

Dank voor de reply

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ken geel oranje en groen, afhankelijk van sterkte, met of zonder slot.

Ik heb rood nog niet gezien op de laptop hier met netstumbler.

Ik heb net mijn wireless printer signaal even bekeken en een ad-hoc verbinding mee gemaakt met laptop 1

Netstumbler (op laptop2) geeft aan dat het een peer network is alleen ik had wel gewoon groen met en slotje erin.

Het zou kunnen dat wat ik bekeek niet een echte peer to peer netwerk is want volgens mij is het als ik mijn wireless printserver aandoe, dat hij gewoon een signaal uitzend en dat een ander er op kan inloggen ofwel een soort AP.

Ik zou het dus niet weten of rood een peer to peer is.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry , maar ik vrees dat het met het bereik niets te maken heeft , want ik heb allle staafjes tot het laatste toe GROEN.

Toch bedankt voor je reply

Het is volgens mij nog altijd een peer to peer ( wat dit ook wil zeggen , dit is ook al niet zo duidelijk voor mij ) Zou het van een of ander bedrijf kunnen zijn. Ik kan in ieder geval géén verbinding maken ,zou kunnen beveiligd zijn ...

Of zou zelfs misschien totaal onmogelijk zijn ....

Wie heeft hier kaas van gegeten ? Mag natuurlijk ook een Belg zijn die het antwoord mag geven.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij dus met de wireless printer staat er wel Peer, alleen is die ook groen.

Met mijn gewone wifi netwerk staat er Ap.

Ik ken de rode echter niet, toen ik mijn eigen netwerk hier eens bekeek in de opgeving met de laptop had ik wel oranje, dan geel en dan groen.

 

Mischien dat bij Odul die, wat bij mij oranje is, wel rood is.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook soms weleens een rode bol maar weet bijna zeker dat dat ontvangst is. Hij knippert dan ook als ik loop met de laptop. Als ik dichter naar de bron ga word ie weer oranje.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg de mededeling in het overzicht van beschikbare beveiligde en onbeveiligde netwerken : onbeveiligde computer naar computernetwerk en dan twee pc's die naar elkaar zenden . De ontvangst is maximaal en toch kan ik niet inloggen op dit netwerk met naam tegenovergestelde van zwart en bal maar de a vervangen door o . Zou het toch op één of andere manier niet zichtbaar beveiligd zijn ? Is het mogelijk om op een computer naar computernetwerk in te loggen ?

Groeten

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...