Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kwaliteitsverschil, nee die is er niet.

Slechtweer-reserve, is van de T90 duidelijk groter dan van een T55.

Maar, de T55 doet het hier net zo "slecht" als een 85cm offset schotel.

En voor de 4 sats die ik ontvang, astra 1 en 2, hotbird en Sirius is een T90 echt overkill.

Die switch moet droog en warm zitten, hij is actief, en gebruikt 220V.

Om zoiets buiten te monteren lijkt me niet echt slim.

Eeh, er staan hier op het forum al best wat leuke sites, die je daarin kunnen helpen. Er is heel veel te vinden, en vragen mag altijd natuurlijk.

Groeten,

Roodkapke

PLinux member

Geplaatst:

Zo'n multiswitch is de beste oplossing, stabieler en dan heb je ook geen karrevrach aan losse diseqc switches nodig (1 per tuner). Nadeel is dat ie aan het stopcontact moet. Voordeel daarvan is weer dat de switches geen stroom van de receivers afnemen.

Geplaatst:

OK, dan ga ik met 16 coax kabels naar binnen.

Ik lees hier dat Hischmann KOKA799 een goede kwaliteit is.

Zal wel twee rolletjes van 100 m nodig hebben.

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Geplaatst:
Citaat:
Bestaat er een speciale behuizing hiervoor? Of stop je zoiets in een soort standaard waterdichte kast?

Belgacom is zijn straatkasten aan het vervangen vanwegen de upgrade voor Digitaal TV. Misschien kan je er daar eentje op de kop tikken.
Of eventueel een nieuwe kopen. Ik heb daar ergens een link van maar vind hem niet direct.

groetjes
Geplaatst:

Heel proper, maar kastje gaat te klein zijn voor Wim zijn 17/8 switch. Moet toch al zeker 60 cm breed en 40 cm hoog zijn.

Om al de kabels te kunnen legen van onder naar boven. Ingangen zitten namelijk van boven. Het zijn 16 kabels voor de ingang en nog eens 8 kabels voor de uitgang. Ook rekening houden met de toekomst voor eventueele uitbreiding.

Daarmee dacht Ik aan een straatkast. Die kan netjes achter de schotels staan.

Ik kan het helaas niet, Ik moet een tegrote afstand overbruggen. Standplaats schotel en verste tuner is te groot

groetjes

Geplaatst:

Zie Ik daar een gatje bovenaan? Ik hoop dat er een overdekking boven is en dan nog, als de wind slecht staat zou het wel eens nat kunnen worden binnen in.

groetjes

Geplaatst:

Alles is afgekit, inclusief de randen.

Hier komt geen water meer in.

Maar mijn kast was maar een voorbeeld, er zullen vast wel grotere van zijn.

Geplaatst:

Ja hoor, als Ik die link terug vind plaats Ik hem hier. Was wel een Belgische firma. Die hadden ze in alle grote, geuren en kleuren. En met een betone voet.

groetjes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen