Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

Kan iemand mij als leek helpen met het oplossen van het volgende probleem.

Ik heb eeb Topfield 5000 CI aangeschaft met een Cryptoworks module en een Czech Link kaart voor het ontvangen van Tsjechische zenders. De kaart is gekocht en geactiveerd in Tsjechie en werkte daar ook goed. Echter in mijn Topfield geen beeld en alleen de melding "zender geblokkeerd". De fta zenders zijn er wel. De Canal Digitaal kaart werkt met de Aston module goed. Ik heb twee Lnb's geplaatst met een switch. Wie kan mij raad en misschien wel de oplossing geven.

Carl

Geplaatst:

heb jij de module en de kaart getest of alleen de kaart. In dien het laatste dan kun je er voor 99% vanuit gaan dat de combinatie kaart en module niet werkt, heb je wel de juiste module? Controleer ook in je tf of je cam wordt herkent.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Een deel van het probleem heb ik gevonden. Het blijkt dat sommige Tsjechische zenders zowel op Astra1 als ook op Astra3 worden uitgezonden. Alleen werkt de kaart op Astra3. Bij het uitrichten op een Tsjechische zender komt de verwarring dat je op Astra1 richt en niet kunt zien dat je verkeerd staat omdat het signaal 100% is.

Nu nog met 2 Lnb's de NL zenders zien terug te krijgen.

Carl

Geplaatst:

Czechlink is per 1.januari 2006 officieel verhuisd van Astra1 naar Astra3.

Op Astra 3 werkt alles naar behoren, tenminste bij mij hier wel.

Wel werkte de kaart niet i.c.m. de originele Cryptoworks module, dat ik in Tsjechie mee kreeg.

Heb hem nu in een SkyCrypt module zitten, werkt prima.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen