Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nog helemaal nieuw op dit gebied wil ik een interne DVD-ROM-speler aanschaffen voor in m'n PC. Nu is mijn vraag hoe het zit met de regiocodes? Zit die wel in een DVD-ROM-speler? of komt dat pas kijken bij een evt. aanwezige MPEG2-kaart. <P>------------------<BR> smile.gif

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

• 3 weken later...

Geplaatst:

Hoi,<P>ook voor DVD-Rom spelers geldt dat ze een regio-code hebben, echter deze kun je normaal 5 keer wijzigen en daarna wordt de laatst gekozen regio definitief. Echter dit kun je (bijna) altijd oplossen door middel van wat software. Verder staat de regio-codering los van de mpeg2 kaart, deze laatste is alleen een hardware oplossing voor de decodering van de gegevens op de DVD (bij veel spelers en snelle systemen niet altijd noodzakelijk). <BR>Wellicht is een leuke optie (als je het geld hebt) om een DVD-Ram speler te nemen, bijzonder handig als back-up schijf (5,2 GB), ik heb er zelf een en het is de moeite waard.<P>Tot slot, als je leverancier niet de software kan leveren voor het regio vrij maken, zoek dan bijvoorbeeld even op HOTLINE o.i.d.<P>Veel plezier en succes er mee,<P>The Last Don

Geplaatst:

Bedankt, ik ben al weer heel wat te weten gekomen :-)<BR>En wat betreft die DVD-RAM, ik heb net een CD-Writer gekocht, maar als die DVD-RAM's wat goedkoper worden lijkt me dat wel ideaal (zelf je films van sat op DVD zetten :-) )<P>------------------<BR> smile.gif <BR>Life's a bitch, and then you die....... So get up and keep smilin'!!!

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.