Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit


Gast

Aanbevolen berichten

Heeft een schotel dezelfde beeldkwaliteit als een DVD-speler of niet?<P>Als je bijvoorbeeld kijkt naar RTL 4 dan zie je dat het beeld heel erg helder en duidelijk is<P>Wie weet hier meer van af?<P>Ik heb een Nokia MM 9500<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is allebei MPEG2, dus in principe zou je in ieder geval dezelfde kwaliteit kunnen verwachten, en ik denk zelfs beter. Zoals je misschien weet kunnen ze per zender meer of minder bandbreedte gebruiken, kijk maar eens naar het C+ infokanaal, dan weet je wel wat ik bedoel (blokkerig). Ik weet niet of de datastroom vanaf een dvd ook variabel is (meer data bij 'drukke beelden' en minder bij een nieuwslezer), misschien kan iemand anders daar meer over vertellen...<P>------------------<BR> smile.gif <BR>Life's a bitch, and then you die....... So get up and keep smilin'!!!

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar welke ontvanger zou nu de beste beeldkwaliteit hebben???<P>Ik vind dat sommige seca ontvangers het ook donders goed doen met de beeldkwaliteit<P>Vooral die van Philips<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ik had je vraag verkeerd begrepen, ik dacht dat je vroeg om de beeldkwaliteit van een dvd-speler. Persoonlijk vind ik van de SECA dozen de Asscom een behoorlijk strak beeld geven. Ik denk ook dat dat per persoon verschild, de ene vind tv X een mooi beeld geven, de ander geeft de voorkeur aan merk Y. Zo is het ook met satreceivers. Ga eens kijken bij een satshop! Succes!<P>------------------<BR> smile.gif <BR>Life's a bitch, and then you die....... So get up and keep smilin'!!!

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op digitale beelden via sateliet, zie je wel eens blikjes, geluid dat even uitvalt etc. Niet altijd te verhelpen met een optimale afstelling!!<P>Dvd is minder gecomprimeerd. Op die ene transpoder op sateliet staan veel te veel zenders. Dat valt niet altijd direct op, maar kan bij langer kijken toch opvallen. De dvd heeft ook een variabele bit-stream naargelang de scene die zich afspeelt.<P>Met de dubbele laag op het schijfje, is er geen enkel compromis nodig om de beeld kwaliteit te verminderen t.o.v de informatie die dient verwerkt te worden. Als je een goede dvd opzet en daarna de satteliet, zie je dat het beeld van de dvd toch scherper is en egelmatiger. Nogmaal dit heeft niets te maken met kwaliteitsverschil, enkel met bit-rate en compimeren van het signaal! <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergis je niet in het canal+ info kanaal: de beeldjes die je daar ziet zijn gecompressed in beeld-formaat (en niet al te best). Neem maar eens een plaatje op je pc van een bepaald beeldformaat en wijzig de resolutie (terwijl je het aantal DPI gelijk houdt)naar bijv. 3/4. ze laten dan gewoon beeldinfo weg, daarom krijg je zo'n puisterig rot beeld.<P>Maar als je de beeldkwaliteit van bijv. de franse of spaanse films (breedbeeld uitzendingen) bekijkt en ik vergelijk films als the matrix, the green mile en dat soort films met mijn dvd's (die ik dus wel al ruim een jaar heb liggen ofzo)dan is de beeldkwaliteit absoluut hetzelfde.<P>nadeel van sat is dus a) dat de films pas maanden later uitkomen en B) is natuurlijk het geluid: op mijn humax komt het niet verder dan dolby prologic, terwijl mijn dvdtje braaf THX dolby 5.1 er uit perst, of zelfs DTS. (ok, op pro7 na, maar wie wil er nou een duitser uit 5(!!!!) speakers tegelijk horen komen...)<P>------------------<BR>Live Long and Prosper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Hallo beeldkwaliteit inderdaad daar is veel over te zeggen en best wel moeilijk soms om te bepalen wat nou echt mooi scherp helder en mooie kleuren heeft en diverse satelliet ontvangers bekeken en vergeleken maar niet 1 kunnen vinden die op elkaar lijkt wat beeldkwaliteit aangaat, neem nou de hummie leuke ontvanger maar beeldkwaliteit magertjes vindt ik , daar en tegen een seca doos gehad van de lampenfabrikant uit het zuiden en die vondt ik persoonlijk veel mooiere kleuren hebben dan de hummie alleen kun je er niet zo veel mee en zo zijn er nog wel meer verschillen,ik heb zelf dus een hummie maar als ik geweten had van de magere beeldkwaliteit had ik em niet genomen maar het beeld is altijd nog beter dan de kabel !<BR>he groetjes allemaal ! cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...